۰

آگاهی قدرت است و قضاوت ضعف

آگاهی قدرت است و قضاوت ضعف

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 64

آگاهی قدرت است و قضاوت ضعف
اینکه شما بدانید در پیرامونتان چه چیزی در حال رخ دادن است، شما را قوی میسازد ولی اگر درباره شخصی برای هر موضوعی قضاوت کردید، ضعف شما را میرساند. به من و شما نیامده است که از دید خودمان درباره دیگران قضاوت کنیم، این کار تنها از عهده خداوند، سازگار است و نه شخصی دیگر. من در حیرت اشخاصی هستم که با صراحت تمام پشت سر دیگران غیبت میکنند و درباره آنها قضاوت میکنند. خیلی جالب است زمانیکه شخصی پشت سر همان افراد اگر، حرفی را بزند واکنش آنها بسیار دیدنی خواهد بود. آیا شما به خودتان اجازه میدهید که درباره دیگران قضاوت کنید؟ زمانیکه شما در جمعی هستید که دیگران در حال غیبت کردن در آن هستند چه واکنشی را نشان میدهید؟ از قضاوت کردن ترس داشته باشید و اگر در جمعی بودید که افرادش مشغول این کار بودند سر خود را به کار دیگری مشغول و اگر در خود میبینید که میتوانید بحثشان را عوض کنید این کار را بکنید. من خیلیها را میشناسم که از زندگی خیلیها آگاهی زیاد دارند ولی هیچ دلیلی نمیبینند که درباره آنها با دیگران حرف بزنند. هیچگاه فراموش نکنید اشخاصی که در جلوی شما درباره دیگران قضاوت میکنند پشت سر شما هم این کار را با شما خواهند کرد. هیچگاه این فکر را نکنید که شما جدای این کار شنیع آنها هستید. انسان ضعیف درباره دیگران قضاوت میکند و انسان قوی به این کار نیازی ندارد زیرا او بر این باور است که در این دنیا فرصت برای همه ی انسانها وجود دارد.


قدم 64 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۰ دیدگاه
اولین دیدگاه این مطلب را ارسال کنید.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید