۳

بهترین استفاده را از هرچیزی که دارید بکنید

بهترین استفاده را از هرچیزی که دارید بکنید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 77

بهترین استفاده را از هرچیزی که دارید بکنید


چند ماه پیش به خانه ی یکی از دوستان جدیدم دعوت شدم که فرزند فردی بسیار ثروتمند بود. دوست من علاقه‌ی بسیار زیادی به موسیقی دارد و به دلیل نداشتن مشکل مالی کلکسیونی از سازها را درون یکی از اتاقهایش گردآوری کرده بود. درون اتاق سازهایش هر چه شما بگویید پیدا میشد. از پیانو گرفته تا سازهای سنتی و قدیمی. شاید بیشتر از 7 نوع گیتار گران قیمت داشت که تمام آنها از نامهای معروف جهانی بودند. به دیوار اتاقش 4 عدد ویولون آویزان کرده بود که خیلیها حسرت داشتن یکی از آنها را می‌خورند. از او خواستم که برایم سازی بزند و خودی نشان بدهد ولی او با کمی تامل گفت: هنوز سازی را شروع نکرده و قصد دارد که در اولین فرصت این کار را بکند! زمانیکه از خانه او خارج شدم به خودم گفتم: داشتن تجهیزات هرچقدر هم زیاد، نمی‌تواند جلب علاقه بکند. اگر سازهای او را کسی و یا کسانی که عاشق واقعی موسیقی بودند داشتند برای معروف شدن هیچ چیز دیگر، کم نداشتند. خیلی‌ها با یک ساز ارزان قیمت کارشان را شروع می‌کنند، و با عشقی که دارند به بالاترین درجه از موسیقی میرسند.

از شما میخواهم بهانه نداشتن ابزارآلات خوب را کنار بگذارید و از همان چیزی که دارید بهترین استفاده را بکنید. دوست من تصور میکرد اگر سازهای زیادی داشته باشد آنها بجایش مینوازند و او نیازی نیست که دیگر کاری بکند. علاقه و عشق تنها چیزهایی هستند که هرگز نمیشود آنها را خرید. حالا همان چیزهایی را که دارید دوست داشته باشید و بدانید که هنر هرگز خریدنی نیست.


قدم 77 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۳ دیدگاه
    • avatar
      بله دوست نویسنده بود ;-)
    • avatar
      درسته :)
    • avatar
      سلام :)
      بازم خوش اومدی :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید