۴

تصمیم گیری در کسب موفقیت

تصمیم گیری در کسب موفقیت

صد قدم تا شمای بهتر

قدم ۱۹

تصمیم گیری

آیا گرفتن تصمیم باید آنقدر سخت باشد که خیلی‌ها بدون گرفتن آن از این دنیا میروند؟

زمانیکه انسان تصمیم به کاری میگیرد خیلی اثرش بیشتر از این است که بگوید من تلاش خودم را میکنم تا ببینم چه میشود. انسانی که مرحله‌های زندگی‌اش را بر مبنای شانس و یا تقدیر از پیش نوشته شده می‌داند بهتر است خودش را یک بازنده تصور کند. هر انسانی برای رسیدن به هدفش نیاز به یک تصمیم آهنی دارد که با شرایط‌های گوناگون نباید تغییر بکند. من اطمینان دارم شما اشخاص زیادی را می‌شناسید که هر روز از یک چیز مختلف خوششان می‌آید. امروز تصمیم می‌گیرند گیتار یاد بگیرند و فردا پیانو. آنها هیچگاه تصمیم قاطعی نخواهند گرفت حتی برای انتخاب همسر.

کسی که تصمیمش را گرفته است نباید اجازه دهد که دیگران به راحتی بتوانند آن را تغییر دهند. شما اگر تصمیم گرفته‌اید به مسافرت بروید بهترین کار این است که به آن سفر بروی. من تعجب میکنم از  کسانیکه از ریزترین مسائل زندگی خصوصی خود با دیگران حرف میزنند و چاره می‌جویند و بعد از آن در شگفت هستند چرا مشکلشان حل نمیشود! دیگران به حرفهای شما گوش نمیدهند آنها وانمود میکنند که در حال گوش کردن هستند ولی در واقعیت اینطور نیست مگر اینکه آنها مشاور باشند و برای آن از شما پولی گرفته باشند.

تصمیم‌های زندگیتان را خودتان بگیرید و اجازه ندهید هرکس بخواهد به شما راه کار نشان دهد. اگر این تصمیم را نگیرید دیگران پیدا میشوند و برای شما تصمیم میگیرند.


قدم 19 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۴ دیدگاه
  1. avatar
    مطلب فوق العاده ای بود
    ممنون
    حالا که فکر میکنم میبینم درسته
    بازم مرسی خیلی مفید و انرژی بخش بود برای من
    • avatar
      خواهش :)
      نظر شما هم خیلی انرژی بخش بود برای من :)
    • avatar
      :)
  2. avatar
    تصمیم گیری...
    اره واقعا واسه هر چیزی نباید نظر بقیه رو پرسید...
    لایک جمله اخر:)
    • avatar
      لایک ب خودت :)
  3. avatar
    حسین فقط زندگی
    سلام رفیق
    واقعا درسته
    آخه کسی جای من نیست که تصمیم بگیره پس بهترین تصمیم. رو خودم میگیرم
    • avatar
      سلام حسین جان :)
      هوم چ خوب :)
      البته مشورت کردن خیلی کمک میکنه توی انتخاب بهترین تصمیم
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید