۵

تصویر خود در ذهن خود

تصویر خود در ذهن خود

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 34

تصویر خود در ذهن خود
بهترین راه برای داشتن اعتماد به نفس تصویر سازی ذهنی از خودتان است. تمامی ما اینکار را انجام میدهیم ولی یکی خودش را زیبا به تصویر میکشد و دیگری زشت. من و شما چیزی جز تصویری که خودمان در ذهنمان برای شخص خودمان ساخته ایم نیستیم. زمانیکه، شما به آینه نگاه میکنید بازتاب آن شما را نشان میدهد و همین امر، درست در ذهن ما برای شخصیت و هرچیز دیگر ما رخ میدهد. از شما چند پرسش دارم: شما خودتان را چگونه تصویر سازی کرده اید؟ آیا شما در ذهنتان شبیه به شخصی هستید که با روحیات شما هیچ وجه مشترکی ندارد؟ آیا تصویر شما مورد قبول خودتان است و یا نه، از آن ناراضی هستید؟

من افراد زیادی را دیده ام که بسیار خوش تیپ و زیبا، بوده اند ولی باور خودشان آنطور نبوده و همیشه حسرت داشتن یک رابطه را با شخص دیگر میخوردند. از امروز تصمیم بگیرید تصویر ذهنی خودتان را از نو بسازید و تحت هیچ شرایط آن را منفی ترسیم نکنید. هر زمان شما خودتان را قبول کردید دیگران هم شما را قبول خواهند کرد. کسی که خودش و شخصیتش را دوست ندارد و همیشه به این فکر است که ای کاش من بمانند فلان شخص بودم. تصویری که شما از خودتان رسم میکنید زندگی شما را اداره خواهد کرد نه تصویر شخص دیگر. جمله بسیار زیبایی است که میگوید:

من کسی نیستم که فکر میکنم من هستم، من کسی نیستم که شما فکر میکنید من هستم بلکه من، کسی هستم که من و شما فکر میکنیم من هستم.


قدم 34 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۵ دیدگاه
    • avatar
      :)
  1. avatar
    ohomm kasi k khodesho dos nadare baqiye ham dosesh nakhahnd dash.albt dos dashtan na b maniye maghror bodan:)
    • avatar
      درسته
  2. avatar
    من کسی هستم که خدا میداند .درسته.گاهی که نه همیشه باید مثبت باشیم مثبته مثبت از جنس خدا.نمیدونم افکارم یکمی ریخته به هم نمیدونم چی میگم نمیدونم....!!...
    ممنون مطلب زیبایست...
    • avatar
      خواهش 
      ریختن افکار امری طبیعی هست
      برای منم زیاد پیش میاد حالا به هر دلیلی، میام آهنگی که دوست دارم رو گوش میکنم یا چشم هام رو میبندم استراحت میکنم، توی این حالت ها اصلا فکر نمیکنم فقط لذت میبرم از سکوت یا موزیک زیبا 
  3. avatar
    درحال حاضر اصلا نمیتونم حتی سکوت یا شنیدن یک اهنگ یا هر کاری را درست انجام بدم مغزم هنگ کرده انگار بیتابم اما برای چی نمیدونم اتفاقا امروز روز خوبی بوده و اتفاق خواصی دلیل بر اشفتگی نیافتاده .ی جوریم نمیدونم اصلا ی جا بند نمیشم ...!!
    ممنون
    • avatar
      افکار منفی دوباره اومده سراغت :)
  4. avatar
    نه نه ینی نمیدونم ...اما امروز یکمی بهترم گاهی اشک ریختن تا صبح بهترین کاره و ارامبخش
    خوبم باامیدبه خدا...
    :) افکارمنفی هم که بیان سراغم دیگه مثل یک اشغال دورشان میریزم و نمیگزارم من راالوده کنند:)
    • avatar
      ان شالله همیشه خوب باشی با یاد خدا
      با افکار منفی کار خوبی میکنی :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید