خودتان و دیگران را ببخشید - مهم بخونید

خودتان و دیگران را ببخشید - مهم بخونید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 32

خودتان و دیگران را ببخشید
آیا میدانید بزرگترین دشمن موفقیت چیست؟پاسخ بدون شک،کینه است. کینه داشتن از کسی، انسان را از درون تجزیه میکند و مجال داشتن زندگی خوب را از هرکسی میگیرد. بیایید از همین حالا، به خودتان قولی دهید که هرکسی در زندگی باعث آزار و اذیت شما شده است را ببخشید. اگر شما بخواهید با داشتن کینه به زندگی ادامه دهید جایی برای داشتن عشق پیدا نخواهید کرد. بخشش دیگران و مهمتر از آن بخشش خودتان بهترین کار ممکن برای داشتن یک زندگی شاد است. احساس گناه کردن به خاطر اشتباه های گذشته که قابل تغییر نیستند زمان حال شما را تلخ خواهد کرد. خیلی از انسانهایی که ما از آنها کینه داریم حتی در قید حیات نیستند ولی ما نمیتوانیم آنها را ببخشیم و دلیل آن این است که ما فکر میکنیم قربانی اشتباهات آنها شده ایم. من به شما قول میدهم زمانیکه شما، شروع به بخشش خود و دیگران بکنید زندگی شما مطلوب تر خواهد شد.

نبخشیدن پدری که برای شما در 20 سال پیش چیزی را که شما میخواسته اید نخریده است تنها عذاب دادن خودتان است. شما خوب میدانید با نبخشیدن دیگران هیچ چیز تغییر نخواهد کرد پس آنها را ببخشید و ذهنتان را آزاد کنید. همه انسانها فکر میکنند در حقشان ظلم شده مخصوصا در زمان کودکی ولی شما این ظلم را با فرزندانتان نکنید و اینطور میتوانید وجدانتان را راحت کنید. هیچگاه همه را، مقصر صد درصد ندانید و نگذارید که افکار قدیمی جلوی پیشرفت شما را بگیرند.

صوت متن (ربات):


قدم 32 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۱ دیدگاه
  1. avatar
    حصار آسمان
    سلام
    این مطلبتون مرتبط با سومین پست از ابتدای صفحه اصلی ماست. اگر خواستین، بخونیدش.
    تشکر
    • avatar
      سلام
      بله حتما
      ممنون از توجه شما
    • avatar
      خوشحالیم :)
      ان شالله در عمل مفید باشه
    • avatar
      ان شالله در عمل مفید باشه :)
  2. avatar
    چیزی که خیلی بهش اعتقاد دارم اینه که لحظه ای که از گذشته درس گرفتی همون زمانی هست که باید دیگه بندازیش دور..
    ..
    کی میتونه از هوای بارونی لذت نبره!؟!
    • avatar
      با جمله اول که موافق نیستم شایدم بد فهمیدم منظورتون رو

  3. avatar
    یعنی یجورایی بنظرم گذشته فقط واسه درس گرفتنه.. حالا این "درس گرفتن" هم میتونه از یک اشتباه باشه هم از خاطرات خوش.. واسه مرور و تحلیل مکرر آدمای شاید 'ناخوشایند' زمان های ماضی زندگیمون نیست..
    من اینطوری فکر میکنم..
    • avatar
      درسته
    • avatar
      معلومه جدی هستی ک ۳ بار گفتی :)))
      ساعت ۳  نصف شب ۴۰ تا نظر فرستادی :)))
      جمعا ۱۲۰ تا نظر تو کمتر از ۱ روز :)))
  4. avatar
    نمیدونم چرا اما مامانم بهم میگه من کینه به دل میگیرم اما من نه کینه به دل نمیگیرم فقط زیاد نمیتونم فراموش کنم و گاهی بدون منظور اتفاقات را یاداوری میکنم .ینی من کینه ای هستم؟نمیدونم
    اره باید همه را بخشید حتی...
    خودمونا هرچقدرم سخت باشه باید بشه خودما ببخشم باید...

    :
    • avatar
      اره باید بخشید تا به آرامش رسید
      :)
    • avatar
      سپاس از اقای ایمان دانش راد که زحمت نوشتن محتواها رو داشتن
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید