۷

خود را ببخش

خود را ببخش

حتما خیلی از شماها هدف‌هایی دارید، دست کم میدونم آرزو داشتید و بهش در ذهنتون فکر کردید، هر چند آرزو و هدف خیلی متفاوت هستند، آرزو پراکندگی داره ولی هدف مثل یک تیری محکم به سمت مقصد هست.

موفقیت در هدف گذاری است و هر انسان موفقی به شدت هدف گرا هست و میدونه که چی میخواد و با تمام وجود در هر روز زندگی برای دستیابی به خواسته هاش میجنگه. درواقع شما اگر توانایی بالایی در انتخاب هدف داشته باشید مسیر موفقیت رو هموار کردید. و کسانی که هدف دارن مثل ماهی زنده خلاف جهت آب میتونن شنا کنن ولی بی هدف ها همانند ماهی مرده تقدیر زندگیشون رو به موج های بی در و پیکر آب میسپارن.


این مقدمه رو گفتم تا بگم که اگر هدف محکم دارید پس حتما شکست های محکمی هم خواهید چشید  (شکست های محکمی = تجربه‌های باارزش)

نترسید، بذارید شکست بخورید، شکست نعمت بزرگی هست، نعمتی که باهاش میتونید مسیر پیروزی رو از قبل بهتر پیدا کنید. چشماتون روشن‌تر میبینه، ذهنتون قدرت انتخاب بهتری پیدا میکنه و کلامتون پخته تر میشه، بله همه اینا اثرات شکست‌هایی هست که ما میخوریم.

فقط یک نکته خیلی مهمه که گاهی افراد حس بدی در مسیر موفقیت بهشون میده و اون نرسیدن هر چه سریع تر به هدف هست.

خودت رو بخاطر اینکه به اونجایی که فکر میکردی تا حالا باید رسیده باشی و هنوز نرسیدی ببخش. سرزنش کردن خودت فقط انرژیت رو برای پیشروی های آینده از بین میبره وگرنه فایده دیگه نداره.

همین :)


نظر شما درباره هدف یا آرزو چی هست؟ به نظر شما چه فرقی اینا با هم دارن؟ هدف در زندگی مشخص کردی؟ فکر میکنی چقدر به هدف هات نزدیک هستی؟ موقع شکست خودت رو مقصر میدونی یا بقیه؟ خودت رو بخشیدی؟ ایا فقط به شکست ها از جنبه حس بد و تلخ نگاه میکنی؟ نگاهت درباره شکست چی هست؟ تا حالا آدم موفق خفن دیدی که صدها بار شکست نخورده باشه؟ :)

 

پوریا آریافر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۷ دیدگاه
  1. avatar
    بهارنارنج :)
    به شدت قبول دارم
    از روزی که خودمو بخشیدم و تصمیم گرفتم قبل از هرکسی به خودم احترام بزارم و عشق بورزم تونستم شادباشم و ناراحت نشم درمقابل رفتارای بقیه. یا تلخیا
    • avatar
      ایول به تو
      کارت درسته و این روند مثبت به خاطر همنشینی با دوستان ذهن زیباس، ریا نشه😄
      شوخی بود :)
  2. avatar
    دقیقا این پست وصف حال خودمه :))

    مشکلم اینه که نمی تونم خودمو ببخشم :((
    • avatar
      کافیه تمرین کنی. میدونی تمرین و تکرار مادر یادگیری هست و من جات باشم یک ماه هر روز صبح متن این پست میخونم و بعد چند هفته به شکل ناخداگاه میبینی چه تغییر مثبتی در زمینه بخشش و حفظ آرامش درونی و همین طور کنترل درون کسب کردی
  3. avatar
    درود برشماوتشکر از ازشما آقای انرژی و ذهن زیبا.عالیییییی بود
    • avatar
      صد درود بر شما
      نگاه عالی دارید :)
  4. avatar
    هدفم مشخص فقط آرامش و خوشبختی کنار همسرم و زندگی خوب....
    من خودمو از منفی بودن در میارم من میتونم من خدا رو دارم نمی زارم افکار منفی از هدف و ارامشم دورم کنه
    • avatar
      هدف بسیار بسیار با ارزش و بزرگی هست آقا حامد
      احست به شما
      امیدوارم همسرتون رو هم به این سمت بکشونید تا این قدرت مثبت بی انتها بشه
  5. avatar
    زهرا ربانی
    سلام زندگیتون پر از انرژی مثبت
    به نظر من رویا و ارزو یک جور گول زدن خوده ادمه چون ادم با رویاپردازی جودشو داخل دنیایی جدا از دنیای واقعی میبینه و این یعنی نابودی من داخل اطرافیانم کسی نبوده که ارزویی نداشته باشه ولی هیچ کدومشون به اون ارزوشون نرسیدن منتها اونایی که هدف داشتن دقیقا به اون هدفشون رسیدن وخیلی هم داخل زندگیشون موفقن و مایه افتخار خانواده و اشناها هستن....
    هدف به ادم انگیزه میده مثلا الان خوده من اگه هدف نداشتم الان انگیزه ای برای زندگی نداشتم وفقط نقش منفعل رو داشتم....
    ازمندیان داخل یکی از فایلاش درمورد هدف میگفت:وقتی هدفی رو برای خودت در زندگی مشخص میکنی تکلیف خودتو زندگیتو روشن میکنی انسانی می شوی در دنیای شخصیت و اعتماد به نفس و تو هرگز افسرده نمی شوی و تو هرگز پریشان نمی شوی انسانهای بی هدف افسرده می شوند پریشان می شوند انسانهایی که هدف ندارند همچون انسانهایی هستند که دربیابان زندگی درتاریکی دورخودشون دارن می چرخند راهی نمیشناسند وهدف ها هستند که مقصدومسیر یک زندگی را روشن میکنندو...بنابراین فرصت نداری که خودت را کوچک بشماری.
    راستش بنظرم همه داخل زندگیشون شکست خوردن حالا ب شیوه های مختلف...وقتی بچه بودم یادمه اشتباهاتمو تقصیردیگران مینداختم ولی الان اشتباهمومیپذیرم واینکه وقتی شکست خوردمو خودموبخشیدم چون بنظرم ارزش بخشیده شدنو داشتم ولی به شرطی که از اون مسئله تجربه لازم رو بگیرم وجبرانش کنم
    به قول شازده کوچولو تاوقتی که انسانها یه سیب گندیده رو نخورن و مزشونچشن نمیتونن قدر یه سیب خوب و سالم رو بدونن...بنظرم اگه شکست نباشه پیروزی یه چیز روزمرست و دیگ ادماقدرشونمیدونن و.....
    نه تاحالا ندیدم یچ ادم موفقی شکست نخورده باشه یکیشون داخل مصاحبه هاش میگفت من به اندازه ای که موفق شدم شکست خوردم و پیروزی بدون شکست غیر ممکنه پس برین و شکست بخورین...
    • avatar
      درود بر شما
      خب من مخالف هستم با بخشی از حرف‌هات، رویا پردازی همیشه بد نیست، داشتن آرزو هم همین‌طور. خیلی وقت ها ادم های رویاپرداز انرژی زیادی میگیرن و یک جور تصور آینده هست که باعث انگیزش هم میشه. ولی صرفا رویاپردازی کردن اشتباهه.
      یک کتاب میخوندم برای داشتن زندگی بهتر که اولین قدم رویاپردازی توی کاغذ بود و برام بسیار جالب و مفید بود. من خودم الانم خیلی رویاپرداز هستم و کلا بهم حس خوبی میده و یک جور امید بخش هست و درونت رو زنده نگه میداره برای رسیدن به هدف ها.
      درواقع رویاپردازی اگر در راستای هدف باشه بسیار عالیه
  6. avatar
    سلام
    مطلب خوب بود جای فکر کردن داره
    هدفم رسیدن به ارزوهامه و یکی از ارزوهام رسیدن به خداست :)
    • avatar
      سلام :)
      کارت درسته 
    • avatar
      چی نمیشه؟
      نمیشه نداریم اصلا
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید