۰

در لحظه زندگی کنید

در لحظه زندگی کنید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 72

در لحظه زندگی کنید


تمامی بزرگان تاریخ ایران و جهان از شاعرها گرفته تا فلاسفه، تاکیدشان بر این اصل مشترک بوده است که انسان باید فقط و فقط در لحظه زندگی کند. اگر شما به گذشته فکر کنید افکار پریشان بر ذهن شما قالب میشوند زیرا ما همیشه خواستار این هستیم که به دنبال مقصر برای وضعیت حال خود از گذشته باشیم. هیچ علمی و هیچ قدرتی از لحظه ای بعد نمیتواند برای شما خبر آورد پس هر روزتان را، طوری زندگی کنید که گویی آخرین فرصت زندگی شماست زیرا آن یک روز چه دیر و چه زود خواهد رسید و ما از آن خبر دار نیستیم. اگر شما در زمان حال بهترین کارها را انجام دهید و از روزتان به خوبی استفاده کنید بدون شک اگر آینده ای برای زندگی شما باشد پربار خواهد بود. برای چه نگران چیزی هستید که امکان دارد در آینده، برایتان رخ دهد؟ آیا شما از آینده خبر دارید؟ اگر آنقدر توانمند هستید که میتوانید از آینده خبر آورید همین حالا با رسانه ها این موضوع را در میان بگذارید شاید این راهی برای شهرت شما باشد!

خود ما بهتر از هرکسی میدانیم که هیچ بشری قادر به این کار نیست پس برای چه از آینده ی شکل نگرفته هراس دارید؟ ترس از آینده تنها در یک صورت درست است و آن این است که شما در زمان حال وقتتان را بیهوده تلف کرده باشید. انسانی که زمان خود را میداند چطور صرف کند از آینده نباید دیگر هراسی داشته باشد. خداوند همیشه و در هرزمان به فکر بنده هایش بوده و خواهد بود پس برای چه از آینده هراس دارید؟


قدم 72 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۰ دیدگاه
اولین دیدگاه این مطلب را ارسال کنید.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید