۵

دنیای بیرون و تاثیر آن بر روی احساس ها

دنیای بیرون و تاثیر آن بر روی احساس ها

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 83

دنیای بیرون و تاثیر آن بر روی احساس ها
آیا اتفاق‌های دنیای بیرون روی شما تاثیر گذار است؟ میزان این تاثیرها، چقدر است؟ اینکه بگوییم دنیای بیرون تحت هیچ شرایط نمی‌تواند روی زندگی ما تاثیر گذار باشد اشتباه است ولی اگر میزان آن از حد استاندارد بگذرد زندگی ما تلخ خواهد شد. شخصی را میشناسم ک همیشه ناراحت بود که چرا در آفریقا این همه انسان فقیر وجود دارد. اندوه او بسیار تحسین بر انگیز بود و انسان دوستانه ولی این موضوع، زندگی روحی او را به چالش کشیده بود. به او گفتم: این بسیار خوب است که شما به فکر گرسنگان آفریقا هستی ولی تا به حال به فکر اشخاصی که تو به راحتی میتوانی به آنها کمک کنی بوده ای؟

آن شخص به جای اینکه دل مشغول اشخاصی باشد که در کنار او هستند و نیاز به کمک دارند دل نگران گرسنگان آفریقا بود. اگر شما هم از این دلواپسیها دارید از خود بپرسید من به چه کسی میتوانم کمک کنم؟ اجازه ندهید دنیای بیرون شما را تحت تاثیر خود قرار دهد زیرا قدرت ما در برابر مشکلات تمام مردمهای جهان ناچیز و ناتوان است. احساس های درونی شما همیشه باید بر روی زندگی شما کنترل داشته باشد و هرگز، جای این دو را به هم اشتباه نگرید. خواندن داستانی دروغی درون مجله و یا اینترنت هرگز نباید زندگی شما و حتی ثانیه ای از آن را خراب کند. هدف خود را بر روی توانمندی های خود بنا کنید و بر روی آنها تاجایی که میتوانید تمرکز کنید. از داستانها، خاطرات و آهنگهای غم دار پرهیز کنید و از لحظه به لحظه این زندگی لذت ببرید.


قدم 83 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۵ دیدگاه
    • avatar
      :)
  1. avatar
    یک ضرب المثل هندی میگه، اگر عواطف خود را فتح کنید دنیا را فتح خواهید کرد. گفتیم ماهم چیزی گفته باشیم :)
    ولی ببخشید چرا وبلاگ شما به نسبت بقیه بلاگ های بیان برای من دیرتر لود میشه؟! در کل هر کدوم از وبلاگ های بیان که پسوند blog رو ندارند همین طورند.
    • avatar
      ضرب المثل خوبی بود، ممنون که به اشتراک گذاشتید :)
      نمیدونم والا، من خودم مشکلی تو سرعت ندیدم، ولی خب بیان قطعا خدمات بهتری به ادرس های blog میده تا دامنه های اختصاصی، شاید ب خاطر این باشه
  2. avatar
    حسین فقط زندگی
    سلام دوست من خوبی ؟
    کاملاً درسته این پست اما من فکر می‌کنم قدرت یک انسان در برابر مشکلات همه مردم جهان شاید بتونه کاری کنه و مشکلات عمومــی مردم رو حل کنه .
    ممنون پوریا که سایتی بسیار پر محتوا ساخته ای که باعث تغییر نگرش هابه سمت درست میشود .
    • avatar
      سلام ب خوبی تو خوبم
      کم پیش میاد کسی بتونه با قدرت فکرش مشکلات همه مردم جهان رو حل کنه، هر چند تو تاریخ کم و پیش داشتیم ولی بخش کوچیکی رو تونستن حل کنن،البته این موضوع هم طبیعی هست، میلیاردها انسان با میلیاردها نگرش مختلف در برابر قدرت فکر یک انسان خیلی پاسخگو نیست، مگر از سمت خدا باشه
      فدات، ممنونم که همیشه هستی
    • avatar
      سلام چرا فعال هست
      پست جدید انتشارداده بشه براتون ارسال میشه
    • avatar
      خواهش
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید