۴

شصتیهای سفید و سیاه پیانو

شصتیهای سفید و سیاه پیانو

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 87

شصتیهای سفید و سیاه پیانو
اگر شما تئوری موسیقی را هرچقدر مقدماتی بلد باشید این را خوب میدانید که ما؛ در موسیقی هفت نت داریم و در بین آنها فاصله هایی به اندازه نیم پرده (فاصله ای میان یک نت با نت دیگر که شامل دو نت نمیشود؛ می تا فا و سی تا دو)وجود دارد. تمام موسیقی های ساخته شده توسط بشر با همین نت‌ها و فاصله ها ساخته شده است نه بیشتر. شما به خوبی میدانید که پیانو دارای شصتیهای سفید و سیاه است که هرکدام صدای خودش را دارا است. شصتیهای سفید نت‌های اصلی هستند و شصتیهای سیاه فاصله میان آنها تا نت دیگر. اگر شما از یک کنار، شصتیهای پیانو را فشار دهید صدای خوبی به گوشتان نخواهد رسید، زیرا این صداها به صورت منظم و با سلیقه در کنار هم چیده نشده تا بتواند نوای دلنشینی را به گوش برساند. زندگی درست بمانند شصتیهای پیانو است و هرکدام از اتفاقهای آن، صدای خودش را دارد. شما هرگز نمیتوانید بگویید من نت‌های سیاه را لازم ندارم و فقط با نت‌های سفید میتوانم بنوازم. این دو شصتی اگر با هم به صورت خوب، چیده شوند مسخ صدایشان خواهید شد.

ما در زندگی هم خوشی و هم، ناخوشی داریم که امکان حذف هیچیک از آنها نیست. شاید شما بگویید تمام زندگی من ناخوشی است و روی خوشی را تا به حال، نچشیده ام. ولی واقعیت این است که شما تا به امروز خوشی های زیادی را داشته اید ولی شکرگزار نیستید. خوبی و بدی در کنار هم زندگی را شیرین میکند و ما را نیرومند میسازد.


قدم 87 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۴ دیدگاه
    • avatar
      ;-)
    • avatar
      :-)
    • avatar
      :)
    • avatar
      بله :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید