عشق یا عقل؟ - معرفی یک فیلم زیبا

نمیدونم چرا همیشه خیلی ها دوست داشتن عشق و عقل رو با هم جدا بکنن. من همیشه اعتقاد دارم انسان هایی که در اوج هستند این ۲ ویژگی رو با هم دارن، به نظر من در عشق واقعی، در نهایت عقل شکل میگیره، عشق و عقل در اوج یکی هستند و چیزی که عجین شده رو نمیشه از هم جدا کرد.

یکی از بهترین فیلم‌هایی که تا حالا دیدم فیلم ذهن زیبا (Beautiful Mind) بود :)

در این فیلم جان نَش، نابغه ریاضی که برنده جایزه نوبل هم است بعد از سال‌ها حل معادله های پیچیده و سخت به یک نتیجه ای میرسه، این نتیجه رو در در زمان دریافت جایزه نوبل رو به همسرش میگه:

فقط در مبادله های مرموز عشق میشه دلایل منطقی رو یافت....! بودن من در اینجا فقط به خاطر توعه...! تو دلیل بودن منی...! تو همه دلایلمی....! فقط تو...!

قسمتی از این فیلم:

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۰ دیدگاه
    • avatar
      :)
  1. avatar
    درک میکنم اگه دوستان عشق واقعی روینی به معنای عمیق کلمه درک کرده باشن ..جریان این پستومیتونن حس کنن.
    • avatar
      :)
    • avatar
      :)
  2. avatar
    سلام روزتون بخیر
    رمانتیک تر از این ندیده بودم
    ولی خیلی ادم بزرگترومنطقی تر میشه وقتی که اول عشق اسمانی داشته باشه بعد عشق زمینی اینو از استاد عزیزم ابراهیم میثاق یادگرفتم
    این متن زیر رو یکی از عاشقان استاد(بانام ابراهیم غصه شکن در سایت) نوشتنددر وبسایتشون(اقای مرتضی مرتضائی فر روانشناس)
    دریکی از سمینارها استاد به زبان طنز فرمودند:یه روز گشت ارشادمنوهمسرمو تو پارک گرفتن گفتن رابطه شمادوتاباهم چیه؟گفتن زنوشوهرهستیم اماباورنکردند و گفتن شماخیلی رابطتون عاطفی وخوبه زنوشوهراتااین حدباهم صمیمی و عاشقانه رفتارنمیکنن شماصددرصد دوست دخترودوست پسرید.....
    البته این مطلب رو استاد جهت خنده و طنز گفتن اما واقعا رابطه ایشون وهمسرشون عالیه(رابطه خانوادگیمون بالاترازعشقه...اخرین وویس من در تلگرام درباره همسرم بود....اگرنیایش بودمینوشتم نیایش....متن های عشق من...هم همه برای همسرم است..)اینهاعین عبارتیه که استاد فرمودن.
    تو سمینار اصفهان ایشون فرمودند:دومعشوق دارم یکی معشوق اسمانی که خداست ویه معشوق زمینی که همسرم است
    رابطه جناب میثاق باهمسرشونوباید تو کتابهابنویسند به امید روزی که تمام زوج های سرزمینمون مثل این دو عزیز باشند.
    • avatar
      سلام
      درسته شاید چند معشوق داشته باشیم، مثل خدا همسر فرزند ولی همه اینا از مسیر عبور میکنه و اونم عشق است، کسی که عشق آسمانی رو رسیده قبلش حتما عشق زمینی رو تجربه کرده، درجه عشق فرق داره، خیلی ها از عشق زمینی به عشق آسمانی میرسن. منشا عشق واقعی از خداست حالا میتونه این عشق به زمینی ها باشه یا به خدا. در کل باید طرف قدرت و جنبه عشق آسمانی رو داشته باشه و برای کسب این تجربه قدم اول باید رو زمینی ها تست کنه.
      این دنیا همش تست و آزمون هست
  3. avatar
    به نام کسی که در برابرش توان سخن گفتن ندارم
    تا عشق اسمونی رو نداشته باشی در عشق زمینی شکست میخوری
    جاذبه سیب ادمو زمین زد جاذبه زمین سیب رو زمین زد...سقوط سرنوشت دل دادن به هر جاذبه ای غیر از خداست
    یه قسمت از سخنرانی دکتر میثاق میگفتن کسی جز خدا لیاقت وابسته شدنو نداره و اگر کسی ب غیر خدا وابسته شد حقشه ک شکست بخوره
    وقتی ب توحید برسی یعنی از همه مردم و ادما ناامید بشی و فقط بخدا امید داشته باشی غیرممکن برات ممکن میشه این یکی از بزرگترین تجربیات منه
    عشق رنج است اما بدون عشق مرگ
    رنج عشق بارسیدن به وصال لذتی بی پایان است(دکتر ابراهیم میثاق)
    • avatar
      با بعضی از قسمت ها موافق هستم.
      اون سقوطی که اشاره شده اصلا عشق نیست، عشق واقعی به انسان کم از عشق واقعی به خدا نیس.
      جایگاه انسان نزدیک خدا خیلی بزرگه، اینطوری نبود که به فرشته ها نمیگفت در برابر من سجده و شکر کنید به خاطر خلق انسان، اگر اینطوری نبود که نمیگفت انسان اشرف مخلوقات است.
      امام علی میگه اگر خود را شناختی یعنی خدا را شناختی، همه اینا نشان از جایگاه خیلی والای انسان هست. جایگاهی که به خدا وصل است.
      من خودم شخصا این رو تجربه کردم که از زمین به آسمان پناه بردم و اگر زمینی نبود شاید آسمان رو هیچ وقت پیدا نمیکردم. کسی که زمین رو تجربه نکرده شبیه این میمونه که بخواد یک شبه کنکور بده، ولی نمیتونه و موفق نمیشه، چرا که نیاز داره سال ها درس بخونه و ازمون های شبیه به کنکور رو بده تا کمی پخته تر بشه.
      بدون شک هر کسی عارف واقعی است حتما عشق زمینی هم داشته.
  4. avatar
    گرافیست ارشد
    بسیار عالی :)
    از دیدگاه من ، به این دلیل گفته میشه عشق و عقل با یکدیگر در تضاد هستند که فرد عاشق مثل بقیه مردم فکر نمی کنه و معمولا هم از دیدگاه بقیه عاقل کسی هست اون چیزی که عرف هست رو انجام بده .
    و گرنه عاشق ، در حقیقت عاقل است...
    و در پایان ، بیتی زیبا هدیه به شما ::

    هرکه در عشق سر از قله برآرد هنر است...
    همه تا دامنه‌ی کوه تحمل دارند ... ❤️
    • avatar
      سلام :)
      نگاه بقیه یا نگاه مردم تعریف دقیق از کلمات نمیتونه باشه. خیلی چیزها عرف است ولی اشتباس. توی همین برنامه دورهمی مهران مدیری کلی از عرف ها رو میگه، عرف هایی که تازه وقتی گفته میشه خوده مردم میفهمن چقدر بده و شاید خنده دار درحالی که انجام میدن.
      ولی با دیدگاه شما موافق هستم
      ممنون به خاطر این بیت زیبا :)
      نگاهتون زیبا و پایدار
  5. avatar
    گرافیست ارشد
    سپاس استاد ... ❤️❤️❤️❤️❤️
    راستی دوست داشتید وبلاگ ما رو هم دنبال کنید .
    • avatar
      استاد که نداریم اینجا
      ولی ممنون از حضورتون :)
    • avatar
      بی بلا
      :) 
    • avatar
      سلام :)
    • avatar
      :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید