قابل توجه آقایان درباره مهریه

قابل توجه آقایان درباره مهریه

چه کسانی در مهریه های بالا بیشترین نقش رو دارن؟

متاسفانه وقتی مرد عاشق زن میشه همه چی رو فراموش میکنه و بعدها بعضی هاشون چوب این فراموشیشون رو در طول زندگی میخورن ، اخبار تکراری که هر سال منتشر میشه درباره تازه‌ دامادهایی که پشت میله‌های زندان هستند به خاطر مهریه های سنگین و فلج کننده ای که خوانواده ی دختر تعیین میکنن و پسر هم چشم بسته به خاطر علاقه ای که به دختر داره قبول میکنه و هیچ وقت اون لحظه به میله های زندان توجه نمیکنه چون میگن عشق چشم رو کور میکنه، حالا جالب اینکه مهریه رو باید پسر به دختر بده و نقش اصلی برای تعیین مهریه رو پسر باید تعیین کنه چون از جیب اون باید داده بشه و بعد نقش دختر در تعیین مهریه اهمیت داره و سپس خانواده ها نقش مشاوره رو دارن ولی برعکس شده ، مهریه رو خانواده دختر طوری تعیین میکنن که انگار از قبل پسر بهشون بدهی داشته و بعضی از دخترا هم این وسط برای داشتن مهریه بالا با بهانه احترام به نظر والدینش سکوت میکنن تا پیش پسر خراب نشه ولی مهریه بالا به واسطه فشاری که والدینش به پسر وارد میکنه داشته باشه به قولی با یک تیر دو نشون میزنه، نگه داشتن پسر برای خودش بعلاوه بالا بودن مهریه اش.

مهریه بالا

مهریه حق زن است و عند مطالبه ولی میگن کی گرفته کی داده !

وقتی ما داریم درباره مهریه صحبت میکنیم یعنی داریم درباره یک تعهد صحبت میکنیم و این تعهد بار حقوقی داره از طرفی مهریه دین ممتازه است و عند المطالبه یعنی هر زمان که زن بخواد میتونه درخواست مهریه کنه در صورت کلی مهریه هم از نظر قانونی و هم نظر شرعی حق دختر هست ولی یک اصطلاح قدیمی است که توی زبون ها به اشتباه جا افتاده که میگن: کی گرفته کی داده

به نظر من وقتی وقتش برسه خیلی خوب هم میگیرن و تازه طلب کار هم میشن ، حتی اگر دختر بی خیال مهریه سنگین و غیرمنطقی خودش بشه خانوادش این اجازه رو نمیدن و مثل دشمن با پسر برخورد میکنن انگار نه انگار که زمانی اینها عزیز هم بودن ، همه چی فراموش میشه و کینه و نفرت و انتقام میاد جای عشق و محبت رو میگیره طوری که آدم به انسان بودن طرف شک میکنه

مهریه و زندانی تازه داماد

شأن چیست ؟ و چگونه آن را مِتر کنیم؟

از مادر دختری پرسیدم علت بالا بودن مهریه دختر شما چی بوده؟

گفت: شأن دختر من خیلی بالاس و مهریه کم حقش نیست

گفتم: شأن یعنی چی؟ 

گفت: شأن یعنی میزان انسانیت 

گفتم: مگه میشه میزان انسانیت رو مِتر کرد و یک قیمتی براش در نظر گرفت؟ مگه انسانیت قیمت هم داره؟آیا شأن انسان رو میشه با پول تعیین کرد؟

گفت: نه ولی مهریه کم تو شأن ما نیست

بعدش فهمیدم که تعریف شأن از نگاه ایشون خیلی فرق داره تا تعریف شأن در فرهنگ دهخدا، خوده خانواده ها میان دخترشون رو کالا فرض میکنن و هر چی مهریه بالاتر باشه ظاهرا دختر ارزش بیشتری داره و میگن کلاس داره بین فامیل ها

سوالی اینجا مطرح می‌شود که آیا شأن دختر شما از شأن دختر پیامبر بالاتر است؟ چون اخه مهریه حضرت فاطمه خیلی ناچیز بود حتی در زمان خودش

پیامبر می‌فرمایید:

از نشانه های زن مبارک و بابرکت این است که خواستگاریش آسان و مهریه اش سبک باشد

شاید یک سری ها مثل همیشه بگن آقا این حدیث قدیمی شده برای اون زمان ها بود الان وضع فرق کرده جوان ها بی معرفت شدن زندگی‌ها سست شده و نیاز به ضمانت داریم و ... اگر اینطوری فکر می‌کنیم پس حتما قبول نداریم پیامبر از جانب خدا حرف میزنه پس باید قرآن رو هم قبول نداشته باشیم چون اونم قدیمی شده و خدا هم برای قدیم ها بوده

وقتی میای حساب میکنی و چرتکه می‌ندازی ببینی پسر دار رو ندارش کلا ۱۰ میلیون نمیشه ولی اومده پای تعهدی که ۱۰۰ برابر بیشتر از مالش هست ولی خب دختر رو دوست داره توی این موقعیت خیلی ها میان وسط میگن بابا کی گرفته کی داده یا میگن فردا اگر مشکلی خوردی یک وکیل میگیریم یک وکیل هایی هستند انقدر طرف رو به بدبختی و مشکل می‌ندازن که دیگه دختر میگه مهرم حلال جونم آزاد

مهریه بالا و توان کم پسر

امام صادق (ع) می‌فرمایید:

یکی از دزدان عالم کسی است که مهریه زن خود را بر خود حلال بداند

به گفته عبدالله بن عباس، پیامبر خدا، در آخرین خطبه سخنرانی خود در مدینه، توصیه‌هایی فرمودند که چشم‌ها از آن گریان و دل‌ها هراسان شد... فرمودند:

هر کس بر زنی در مهریه‌اش ستم کند، نزد خدا زناکار به شمار می‌آید. روز قیامت خدا به او می‌فرماید: بنده‌ی من! کنیزم را با عهد خودم به عقد تو درآوردم؛ ولی تو به عهدم وفا نکردی، پس خدا طلب حق آن زن را بر عهده می‌گیرد، و همه نیکی‌های آن مرد را برای زن به حساب می‌آورد؛ ولی حق آن زن ادا نمی‌شود؛ از این رو فرمان داده می‌شود آن مرد را به آتش افکنند.

متأسفانه در جامعه ما فرهنگی غلطی درباره مهریه هست. از یک سو به دختر القا کردند که "مهریه، ضمانت اجرا، قیمت و سرمایه‌ی زندگی توست" ؛ لذا فرهنگ مهریه‌ی کم از بین رفت از طرف دیگه نیز به مرد القا کردند "کی داده و کی گرفته و می‌توانی ندهی. در نهایت عند المطالبه یا عندالاستطاعة است و خواهی گفت: ندارم". اما دقت در این بیان نورانی، که اصلاً اشاره‌ای به مقدار مهریه در آن نشده، خدا مهر زن را "عهد" خودش قلمداد کرده، نپرداختن مهریه رو که ظلم به زن است "زناکاری" محسوب کرده. ارزش اخروی رو بیش از تمام نیکی‌های زندگی یک مرد بر شمرده و عذابش رو آتش قرار داده. یعنی بدانید که نقش و اثر مهریه (هر چند که طبق دستور کم باشد)، در روح، روان، قلب، اخلاق، تعاملات همسری و ...، در زن و متقابلاً در مرد، غیر از ارزش مالی آن است. پس به دختران توصیه شده‌ که مهریه کم بخواهند، هر چند مجازند هر میزانی را بطلبند، اما پسران باید قصد پرداخت این دین الهی را داشته باشند، پس باید به حدی که توان دارند بپذیرند.

مهریه سنگین ضمانت زندگی است؟

خیلی از خانواده ها مهریه های سنگین تعیین میکنن تا زوج و زوجه از هم زود جدا نشن،میخوان به زور پسر و دختر خوشبخت کنن،میان هزار سکه رو مهریه دختر خانم میکنن که اگر اینها قصد جدا شدن داشتن پسر با این مهریه سنگین نتونه جدا شه و پسر رو مثلا قفل کردیم و میگیم واستا به زور زندگی کن، دیگه مگه توی این زندگی عشق معنی میده یا ایا محبت معنی میده؟ با این شرایط  زندگی اینها تبدیل به زندان شده

خانواده ها دنبال این بودن که بچه هاشون با مهریه سنگین خوشبخت شن و ضمانت بکنن ولی بدتر میکنن و در عمل میان ازدواج جوان ها رو سخت تر میکنن با مانعی به نام مهریه های فلج کننده و سن ازدواج ها هر روز بالاتر میره و وقتی از جوان ها میپرسی چرا ازدواج نمیکنی میگه مگه خبر نداری مهریه ها چقدر سنگینه یا تهیه کردن جهیزیه

مهریه تضمین کننده واقعی زندگی است؟

اجرا گذاشتن مهریه بالا و ناتوانی پرداخت مهریه

حالا سوالی پیش میاد، این مهریه که قرار هست ضمانت یک خانوداده رو تامین کنه چه زمانی عمل میکند؟ خب تو ۲ جا

یک جا وقتی مهریه کارکرد داره که زن و شوهر دارن به خوبی کنار هم زندگی میکنن و اختلافی هم نیست دختر خانم طبق قانون و حقش میگه مهریه من رو بده خب اینجا چی درست میشه؟ دعوا 

درحالی که دختر حرف اشتباهی نمیزنه چون عند المطالبه هست ولی خب پسر تو چالش میوفته و دعوا شروع میشه

دیگه کجا کارکرد داره این مهریه عزیز؟ تو دادگاه ها

حالا آیا مهریه تضمین خوشبختی میکنه؟ اگر میکرد که نباید دعوا میکردن اگر میکرد که دادگاه نباید میرفتن 

تضمین کننده زندگی خوب و ایده آل دو چیز بیشتر نیست: یکی اخلاق خوب و دیگری ایمان 

اخلاق و ایمان راست گویی و امانت داری و حس مسئولیت پذیری میاره

کسی که میگه من نماز نمیخونم و حقیقت رو بگه آدم راستگویی هست ولی کسی که نماز میخونه نمیشه تضمین کرد که راستگو هم هست، کسی که امانت دار خوبی هست زنش هر چی مهریش کمتر باشه بیشتر مسئولیت پذیر تر میشه و باز سنگینی رو روی دوشش حس میکنه و میدونه تعهدی داره 


این متن ها رو بیشتر برای خودم نوشتم تا حواسم باشه ولی نگاه من به این شکل هست که هر چی مهریه دختر پایین باشه ارزش اون بالاتره چون یک دختر داره بهت اعتماد میکنه و با مهریه ناچیز و رضایت خودش چه از نظر منطق و چه از نظر عشق وارد زندگی مشترک میشه و اینجاست که باید به این اعتماد جواب مثبت داد تا همیشه زندگی خوبی آدم داشته باشه، به نظر من مهریه پایین مسئولیتش سنگین تره تا مهریه بالا ، وقتی مهریه بالا باشه من خودم حس خوبی بهم دست نمیده چون حس میکنم دختر به خاطر مهریه وارد زندگی شده و نگران زندگیش اصلا نیست و میگه به مشکل بخورم مهریه بالا دارم پسر هم جرات نداره چیزی بگه ولی اگر پایین باشه دلسوزتر میشه

این حرف ها کلی هست در فامیل های ما تا حالا هیچ زن و شوهری از هم طلاق نگرفتن و این به نظرم یکی از دلایلش مهریه های خوبی بوده که پسر و دختر با هم بستن، مادر و خاله های بنده با کمترین مهریه وارد زندگی های مشترک شدن و بیشترین فداکاری ها رو کردن و این ارزش اونها رو همیشه نزد همسرشون و بقیه فامیل ها بالاتر میبره، مهریه مادر من انقدر کم هست که به اندازه یک هفته حقوق دانشجویی من میشه ولی ارزشی که داره اصلا قابل متر نیست و تصور نمیشه کرد و همیشه در هر زمان توی قلب ها جا داره

مهریه یکی از فاکتورهای ازدواجه و ان‌شالله این فاکتور کمتر  جلوی ازدواجها رو بگیره

معمولاً ازدواج به خاطر قیافه و موقعیت شکل میگیره و طلاق به خاطر اخلاق! یکم تو معیارامون تجدید نظر کنیم


لینک اخبار تازه دامادهای پشت میله های زندان

مطلبی جدید به ذهنم برسه به پست اضافه میکنم

حدیث ها قابل استناد هستند و میتونید تحقیق کنید

نویسنده مطلب: پوریا آریافر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۰ دیدگاه
  1. avatar
    علی محمدرضایی
    آ ماشاالله چقدر زیاد نوشته بودید پوستم کنده شدتاتمومش کردم
    بدمساله ای شده این مهریه
    • avatar
      :))
      خوشحالم خوندید
      امیدوارم مفید بوده باشه
    • avatar
      سلام
      نظر من درباره با مهریه شما خیلی مهم نیست
      بستگی به وضع مالی داماد داره
      ان شالله همیشه زندگی خیلی خوب همراه با عشق و محبت داشته باشید تا هیچ وقت لازم نباشه از مهریه استفاده کنید
    • avatar
      سلام :)
      لطف دارید
  2. avatar
    مطالبتون.واقعا عالیه.من دوروزه با اینجااشناشدم:)اک نت باشه هر روزمیام
    • avatar
      خوشحالم :)
      مطالب وب رو با حساسیت زیادی نوشته میشه تا بهترین باشه هم متن و هم عکس ها
    • avatar
      سلام ممنون
  3. avatar
    نــاریــن عـآبی :)
    عه سلام :دی خیلی وقت بود نیومده بودم اینجا :)
    مرسی تیتر :دی خوندم مردم از خنده :دی
    • avatar
      چ عجب :)
      سلام 
      خوشحالم سر زدی پاندا :)
      راستی کجاش خنده داره؟؟؟ 
  4. avatar
    کروکودیل نیمه فمنیست
    چن تا نکته ! راجع به بند اول : مهریه رو خانواده ی عروس بنا به شان و افراد مشابه عروس تو فامیل خودشون تعیین و اعلام میکنن و پسر میتونه قبلو کنه و میتونه رد کنه . وقتی خونواده ی دختر مهریه رو تعیین کرد ، پسر به جیب خودش نگاه میکنه و اگر تونست بده قبول میکنه و اگر نتونست بده درخواست مهریه به اندازه توان خودش رو میکنه . اگر قبول نشد باید بلند شه بیاد بیرون
    کسی که از نیروی عقل که تفاوت انسان و سایر موجوداته استفاده نمیکنه بعدا چه حق گله ای خواهد داشت از کسی که زندانیش کرده؟مگر مهریه حق الهی نیست و خدا عقل نداده برای تصمیم گیری؟

    "به نظر من وقتی وقتش برسه خیلی خوب هم میگیرن و تازه طلب کار هم میشن"به نظر شما نباید بگیرن؟ ینی عندالمطالبه شوخیه؟

    شان اگر حقوقی باشید تو قوانین خانواده تعریف خاصش رو قطعا دیدید:با اماثل و اقران سنجیده میشه .یعنی مهرالمثل عملا!برای مثال مهریه نوعیِ دخترهایی که لیسانس میگیرن و در فلان محل از فلان شهر ساکنن و ماشینی که سوار میشن فلانه رو باید در نظر گرفت و مهر تعیین کرد
    اما خب راجع به مهریه حضرت زهرا (س)چندان نمیشه بحث کرد . روایات دو نوع مهریه رو برای حضرت فاطمه (س) نام میبرن ... مهریه ظاهری ایشون که نهایتا معادل همون 14 سکه بهار آزادی خودمونه بعلاوه ی مهریه ی دیگری که نهر فرات بوده و باغ فدک بوده و باغی از بهشت و ...
    بالاخره میشه اینها رو هم در نظر گرفت .
    مساله اینه که هر کسی به اندازه توان خودش قدم برمیداره. کسی که اسب لنگ سواره نمیره مسابقه ی پرش از مانع شرکت کنه . منی که مهریه صد سکه رو نمیتونم بپردازم نباید توقع داشته باشم دختری که تو خاندانش همه مهریه هاشون رو مرز500 سکه ست بخاطر من فداکاری کنه و مهریه ش رو 50 سکه قرار بده . چرا که این داستان هم کاملا غیر منطقیه و من تبعات بی نهایتش رو دیدم
    بعد هم علی(ع) میتونه به اعتبار دنیاش 400 درهم رو که قیمت لباس جنگش هست به عنوان مهریه ظاهری و باغ بهشتی و نهر فرات و ... رو به اعتبار اخرویش برای حضرت زهرا (س) تضمین کنه
    من هر وقت تونستم مهریه رو تضمین کنم هیچ ایرادی نداره که برم هزار تا سکه مهریه قرار بدم


    راجع به باقی متن نظرمو تو همین چن تا بند گفتم اما با پایان بحث و دو بند آخر بی نهایت مخالفم ...بی نهایت
    پیغمبر خدا مهر المثل رو به رسمیت شمرده و شما رسمیتش رو داری زیر سوال میبری دوست من ! مهریه کم نشونه ی هیچی نیست.همونطور که مهریه ی زیاد به خودی خود نشونه ی هیچی نیست!

    شما فقط توقع داری طرفت در قبالت فداکاری کنه و مهریه کم برات تعیین کنه ! دوست من ! چشم بسته وارد زندگی شما شدن همونقدر اشتباهه که شما مهریه ی بالای یک دختر رو چشم بسته قبول کنی!
    گذشته و زمان پدر مادر من و شما هم همینطور بوده ! یه عده مهریه هاشون بالا بوده یه عده پایین تر !اونایی که اون زمان هم با مهریه بالا ازدواج کردن لزوما ازدواجش بدی نداشتن ...قیاس شدیدا مع الفارق بود .واقعا این بخش نوشته ی شما متعجبم کرد
    بازم میگم . شما به جیب خودت نگاه میکنی و ارزیابی میکنی . اگر تونستی از پسش بر بیای قبول میکنی و اگر نتونستی دو حالت داره ! یا بلند میشی و خیلی محترمانه میای بیرون از خونه ی اون دختر و به موارد دیگه فکر میکنی.یا اینکه همون مهریه رو قبول میکنی و پی زندان رو هم به تنت میمالی ... همین
    • avatar
      سلام :)
      تعریف شما هم از شان ظاهرا فرق داره چون میزان انسانیت رو نمیشه متر کرد و گفت فلان سکه میشه شان دختر ما
      خیلی از خانواده ها هم همین پاراگراف اول شما رو انجام میدن و باعث شده سن ازدواج به شدت بالا بره و هر کسی ساز خودش رو میزنه و میگه مهریه همینه میخوای بفرما نمیخوای بیرون،و همین باعث ایجاد فساد میشه و طوری که دیگه تو پارک ها و شبکه های مجازی دنبال جنس مخالف خودشون میگردن
       شما طوری گفتید که انگار آدم  میخواد بره جنس بخره اگر جنس گرونه خدافظ اگر قیمتش مناسبه خوش اومدی
      معلومه میزان سکه های فامیل های شما در تعیین مهریه خودتون مهم هست ممکنه خاندان شما مرز ۵۰۰۰ داشته باشه :)
      خب شما که انقدر منطقی هستید بگید که اگر دختری فداکاری کنه و مهریه هاش رو همون ۵۰ بیاره درحالی که به قول شما خاندانش مرزی ۵۰۰ تایی دارن چی تبعاتی مممکنه داشته باشه؟؟ دختری چنین فداکاری رو میکنه که پسر ارزش این کار رو داشته باشه و میدونه زندگی خوبی خواهد داشت، بدون که عشق هر کاری رو میکنه و گاهی لازمه منطق و عشق رو کنار هم داشت توی زندگی باید فداکاری کرد تا لذتش رو چشید
      حق الهی هست ولی همین الله گفته هر چی دلت خواست؟ ب قول شما خدا عقل داده باید منطقی باشه میزان مهریه
      من نگفتم عندالمطالبه شوخیه و نباید بگیرن ، اگر توجه کرده باشید خطاب حرفم با کسایی بود که مدام توی گوش دامادها روضه میگن کی گرفته کی داده
      با نظری که شما دادید میشه حدس زد کخ میزان مهریه شما به خاندان و مدرک دختر رو توی کدوم شهر زندگی میکنه و چه ماشینی داره حتما میزان پوزش چقدره بستگی داره :)

      من کجا گفتم توقع دارم طرف مقابل فقط فداکاری کنه ؟؟ با دقت نمیخونید، مگه شما مهریه کم رو از نظر من میدونید چقدره که قضاوت هم میکنید؟ :)
      اگر کسی قدمی برداره من خودم چندین برابرش رو بر می دارم و انتظاری ندارم طرف مقابلم فقط فداکاری کنه، من هر انتظاری داشته باشم اون هم میتونه همون انتظار رو از من داشته باشه
      درضمن به قول خودتون انسان عقل داره و با عقل در کنار احساسش تصمیم میگیره آیا مثلا با من ازدواج کنه یا نه، کسی نگفت طرف با چشم بسته وارد زندگی من شه
      تعداد خانواده هایی که قدیم مهریه های بالا داشتن بسیار کم بوده در زمان قدیم مهریه مناسب یک فرهنگ بوده، الان فرهنگ خیلی ها شده ماشین و خونه مدرک و میزان مهریه ها توی فامیل های عروس (تا ی وقت از رقابت بین دخترهای فامیل توی تعداد مهریه عقب نمونن، همون چشم تو هم چشمی)
       
      شما اصلا میدونید مهرالمثل کجا استفاده میشه و تو چه شرایطی و چه ویژگی هایی داره؟ 
      جالبه شما هم مهر المسمى رو میخوایید و هم مهرالمثل رو؟؟؟‌ :)) آدم پرتوقعی به نظر میایید خانم فمنیست :)
      ممنونم برای وقتی که گذشتید و نظرتون رو گفتید

  5. avatar
    کروکودیل نیمه فمنیست
    تعریف من از شان تعریف خدا و پیغمبره
    جز این نیست
    ببینید دوست من،اینکه دختر و پسر تو فضای مجازی دنبال همن یه مساله ی دیگه ست ! خلط مبحث نکنید.اگر از زاویه ی دید مناسب به قضیه نگاه کنید میبینید که اگر پسری واقع گرا باشه و به سراغ کُف خودش بره (که باز هم سفارش و سنت پیغمبر و ائمه ی ما هست)با مهریه ی بالا مواجه نمیشه! واقعا منطقیه حرفم. نمیدونم شما با کجاش مشکل دارید! اگر من به سراغ کف خودم رفته باشم،ازدواج میکنم و نیازهام به تکاپو نمیندازدم که برم تو دنیای مجازی دنبال دیگران!
    آدم نمیخواد بره جنس بخره،هرچند این نظر رو هم حقوقدانان دارن. کما اینکه سید حسن امامی فقید، که از بزرگترین حقوقدانان ایرانه از ازدواج به عنوان تمتع از تن زوجه در مقابل مهریه نام میبره.من از فامیل شما نام نبردم و قضاوتی هم نکردم .اما تو پاسخ شما چندین بار قضاوت شدم.بازم عجیبه
    آره دوست من !تبعات داره! همونطور که به پسری که مهریه ی بالاتر از توانش رو قبول میکنه ممکنه بگن لابد عقلش رو از دست داده و کلی حرف و حدیث بشنوه، اینا برای دختر هم هست ...عکسش البته.شما در نظر بگیرید دختری بخاطر من مهریه ی پایین تر از شان بگیره! اونوقت همین موضوعی که از نظر شما خوشاینده، اگه یه بار غذای بد مزه بذاره جلوی خونواده ی پسر میشه سوژه ی مادر شوهر و خواهر شوهر وسایر دوستان که ببین این عیب و ایراد داشت و مهریه شو آورد پایین که خودشو بندازه به پسر ما ! این مواردو به تعداد بیشمار تو دادگاه ها دیدم ... متاسفانه گاهی حرفا در حد تئوری میمونن ... یه سری به دادگاه های خانواده بزنید قطعا باعث میشه ایده های جدیدی پیدا کنید
    باز هم تکرار میکنم! خدا گفته مهریه رو خانواده ی دختر تعیین میکنن! اگر دختری برای پسری مهریه ی بالا تعیین کرد پسر از عقلش استفاده میکنه و قبول نمیکنه ! به همین راحتی!اگر دختری مهریه غیر منطقی و فراتر از شانش تعیین کرد پس تو زندگی با پسر هم چندان منطقی نخواهد گذاشت.پس به دردش نمیخوره.
    دوست من! من شما رو قضاوت نکردم! چرا تمام پاسختون اسیر تخطئه ست؟نظر رو نقد کنید نه اونی که نظر میده رو!من مثالی آوردم برای تقریب بحث به ذهن!ای بابا!
    آخه تو پاسخ کامنت من میگید من انتظار ندارم کسی چشم بسته وارد زندگی من بشه در حالی که تو دو بند آخر نوشته تون دقیقا همین جمله رو آوردین! اصلا بهتره کپی کنم نوشته تونو حالا که به حرف من اعتمادی نیست
    !
    "...نگاه من به این شکل هست که هر چی مهریه دختر پایین باشه ارزش اون بالاتره چون یک دختر داره بهت اعتماد میکنه و چشم بسته با مهریه ناچیز وارد زندگی مشترک میشه و باید به این اعتماد جواب مثبت داد..."

    منبع skylove.ir

    بنا به این مستند شما فرمودید که کسی چشم بسته وارد زندگیم بشه، منم راجع به همین نقدم رو گفتم . حالا اینکه نظر خودتون چیزی جز نوشته تون هست رو نمیشه ملاک نقد قرار داد

    بله!درسته قدیم تعداد افرادی که مهریه شون بالا بوده کمتر بوده ! اما دلیل نمیشه اونی که مهریه ش بالا بوده زندگی ناموفقی داشته!
    شما به اشتباه اینطوری برداشت کردید که من طرفدار مهریه بالا هستم! نه دوست من ! من معتقدم آدم بنا به توان خودش قدم برداره! پسری که خودش به قول شما سر جمع 10 میلیون تومن نداره چرا باید بره دختر یه بازرگان رو بگیره که مهریه ش 3000سکه ست ؟
    کما اینکه دخترایی که در گذشته مهریه ی بالا داشتن هم ازدواج کردن،اما با کف خودشون ،با کسی که از پس دادن مهریه شون بر اومده.
    در آخر هم باز میخواید تخطئه کنید که من نمیدونم مهر المثل و مهرالمسمی تفاوتشون چیه؟
    پس بذارید براتون بگم که اگر نمیدونید از این به بعد مطلع باشید :
    مهرالمسمی اون مهریه ای هست که در عقد ذکر میشه. حالا میخواد یه سکه باشه میخواد یک میلیون سکه
    مهر المثل اون مهریه ای هستش که وقتی به هر دلیلی مهرالمسمی تعیین نشه تعیینش میکنن از روی مهریه ی اقارب و امثال اون دختر
    مهرالسنه هم مهریه ای هست که بنا به سنت رسول الله تعیین میشده که معادل ریالیش تقریبا میشه هم قیمت همون 14 سکه بهار آزادی خودمون
    اگر لازم دیدید بفرمایید موارد تعیین مهر المثل رو هم براتون توضیح بدم چرا که از قضا فارغ التحصیل حقوقم و گرایشم هم حقوق خصوصی هست
    و در آخر اینکه مهر المسمی و مهر المثل رو نمیشه با هم خواست دوست من !
    یه توصیه دوستانه: وقتی یکی نقدتون کرد دل گنده تر به قضیه نگاه کنید و تخطئه ش نکنید.ادم گاهی میتونه از کسی که با نظرش مخالفه هم یه نکته ای رو بگیره
    "اطلبوا العلم ولو بالسین"
    یاعلی
    موفق باشید
    • avatar
      سلام 
      خیلی از قسمت های حرفم رو بد برداشت کردید یا بد خوندید ولی خب اونطوری که فکر کردید نبود
      پاسخ شما طولانی هست ولی تایپ نمیکنم چون این کار بیشتر اختلاف نظرها رو بیشتر میکنه و این بحث ها بهتره کلامی باشه
      ولی اگر فکر میکنید قضاوت کردم و یا هر چیز دیگر شما ببخشید چون قصد این کار رو نداشتم و سعی کردم با لبخند بگم و از کلمات "به نظر میاد" یا "حس میشه زد" استفاده کردم چون منم ممکنه خطا کنم و اونطوری که فکر میکنم نباشه
      در کل ممنون برای وقتی که گذاشتید و بسیار ارزشمند بود 
      موفق باشید درپناه حق :)
  6. avatar
    بهترین مهریه داخل زندگی مشترک اینه که هیچ وقت داخل زندگی اجبار نباشه برای کاری یا رفتاری وقتی اینجور باشه کسی مجبور به تظاهر نیست و شاید زندگی های واقعی پایدار تر بشن
    این نظر شخصی بنده بود همین
    • avatar
      اره شاید
      بهتره برای هر کاری با هم مشورت بگیرن و به نظرات هم احترام بذارن
      اینطوری قشنگه :)
  7. avatar
    اولا بیاین ببینیم مهریه برای چی تعیین شد؟
    مهریه برای ایجاد عطوفت بین زن و مرد تعیین شده و یا اینکه مرد از ترس دادن مهریه زنش رو طلاق نده و یا اینکه زنی که در زمان جاهلیت هیچ حق و حقوقی نداشت و از برده هم کمتر بود و در بچگی به علت زن بودن زنده دفنش میکردن یه سرمایه برای ادامه‌ی حیات بود؟
    الان که زن‌ها همراه مردها دارند کار میکنند از حقوق مساوی هم برخورداند بعد از طلاق هم می‌تونند زندگیشون رو بچرخونند دیگه مهریه بیشتر از ۱۴ تا واقعا معنی نداره
    به نظر من زندگی که بخواد جنگ توش باشه بهتره که با خیال خوش و مهربانی ازهم گسسته بشه تا اینکه از ترس مهریه ادامه داده بشه و باعث بشه خیانت در زناشویی باب بشه طلاق عاطفی زیاد شه مثل چیری که الان داره اتفاق می افته
    • avatar
      درسته، درضمن خیلی چیزهای دیگه هم هست که اگر بگم تعجب میکنید. حالا بعدا در یک پست دیگه کامل توضیح میدم
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید