۱

قدرت تفکر

قدرت تفکر

صد قدم تا شمای بهتر

قدم ده

تفکر

یکی از بزرگترین استادهای دانشگاه هاروارد در قسمت زبان شناسی اعلام کرده است

اگر شما به کلمات فکر کنید قادر به صحبت نخواهید بود.

این امر بسیار درست است، من اشخاصی را دیده‌ام که بیشتر از 10 سال به کلاس زبان رفته‌اند ولی نمی‌توانند صحبت کنند زیرا آنها به قواعد دستوری و کلمات فکر می‌کنند تا به مهارت سخن گفتن.

تفکر در هر کاری لازم است ولی برای خیلی کارها ضرورت ندارد. زمانی که انسان برای خودش عادتی را درست میکند دیگر به آن کار که عادت کرده فکر نمی‌کند و فقط آن را انجام میدهد. شما هم باید به فکر کردن عادت کنید البته بهتر است بگوییم به فکر نو کردن عادت کنید زیرا مرور کردن خاطرات گذشته که ما آنها را دوست نداریم شما را از زمان حال زندگی کردن دور میکند. به انسان‌های اطرافتان توجه کنید بیشتر از 95 درصد آنها به چیزی که می‌گویند فکر نمی‌کنند و برای همین است که به راحتی دیگران را آزرده می‌کنند. بیایید شما اینطور نباشید و بدانید که چه می‌کنید اگر اشتباه کردید شهامت معذرت خواهی را داشته باشید. از فکر دیگران که شبیه به شما است کمک بگیرید و درون ذهنتان همه چیز را حلاجی کنید. فراموش نکنید زیاد فکر کردن هم مشکلات خودش را دارد زیرا کسی که زیاد فکر میکند دیگر عمل نمی‌کند. منظور من این است که دیگران فکر می‌کنند که فکر می‌کنند ولی شما ذره‌ای فکر کنید. ضمیر خودآگاه انسان با فکر کردن کار می‌کند و ضمیر ناخودآگاه بر طبق عادت‌های ما پیش میرود.

لبتون همیشه خندون ;-)


قدم 10 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱ دیدگاه
    • avatar
      :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید