۷

مسئول تمام نتایج خودمان هستیم

مسئول تمام نتایج خودمان هستیم

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 26

مسئول تمام نتایج خودمان هستیم

زمانیکه من به دیگران میگویم شما مسئول همه ی اتفاقهای زندگی خود چه خوب و چه بد هستید آنها از من خورده میگیرند و میگویند آخر مگر من میخواستم به این روز بیوفتم؟ این درست است که ما، هیچگاه دوست نداریم زندگی بدی داشته باشیم ولی بعضی از مواقع، آنطور که ما میخواهیم زندگی پیش نمیرود زیرا تصمیمات ما نتایج زندگی ما را رقم خواهند زد. تمام انسانها هر شرایطی را که در حال حاضر دارند خودشان آن را بوجود آورده اند. اگر شما در زندگی شکست خورده اید و همه چیز خود را از دست داده اید دیگران را مخصوصا، خانواده خود را مقصر ندانید زیرا اینها همه بهانه ای هستند برای اینکه، شما خودتان را تبرئه کنید.

هر زمان شما در زندگی به دنبال باعث و بانی وضعیت حالتان بودید این نکته را بخاطر آورید چگونه میتوانم آن را بهتر کنم؟ در این دنیا هیچ چیز بر اثر اتفاق رخ نخواهد داد پس به دنبال شانس و پیشانی بلند نباشید. من دیده ام آدمهایی را که همیشه، اتفاقها را به شانس و یا بخت بلند ربط میدهند و خیلی جالب است که خودشان اصلا خوشبخت و خرسند از زندگی نیستند. دلیل اینکه، آنها انسانهای شاد و شادکامی نیستند این است که آنها خوشبختی را از، شانس میخواهند نه از کردار و رفتار خویش. مسئولیت پذیر باشید و آگاه باشید که شما تنها کسی هستید که میتوانید زندگیتان را اداره کنید. انسانی که مسئولیت پذیر است طعم یک زندگی آزاد از لحاظ استقلال فکری را خواهد چشید. دیگران همیشه شرایطی را مقصر میدانند که آن را دوست ندارند و باب میلشان نبوده.


قدم 26 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۷ دیدگاه
    • avatar
      اوهوم :)
  1. avatar
    درسته واقعا...

    هر وقت اومدم اینجا اون زمان شمار گوشه وب که رسیدن به سی سالگی رو نشون میده جلب توجه میکنه...
    واقعا حتی یک ثانیه هم صبر نمیکنه!
    • avatar
      اره میبینی ... اصلا صبر نمیکنه حتی یک ثانیه
      برای این گذاشتم که خودم هی نگاه کنم و تلنگری بهم شه

    • avatar
      :))) خوشحالم کردی
      افتخار میکنیم به ما سر میزنید و انرژی مثبت میزارید
  2. avatar
    همون طوریکه مسئول گناه هایمان خودمونیم مسئول بقیه چیز هایمان هم خودمونیم...نمیدونم

    خود من به شخصه این مطلب را به سخت ترین وتلخ ترین شکل ممکن تجربه کردم و فهمیدم... :

    :)
    • avatar
      درسته :)
  3. avatar
    هوم..
    ولی تا حالا شده حس کنید میدونید چی میخواید..حتی شاید اینکه چیکار باید بکنید..چطوری باید باشید تا به هدفتون برسید..اما یک چیزی مانع میشه چیزی که حتی نمیدونید چیه تا از بین ببرینش..
    این بدترین اتفاق ممکنه
    مثل وقتی که افتادی تو آب نه چیزی میشنوی نه میتونی حرفی بزنی فقط تقلا میکنی برسی به اکسیژن
    • avatar
      به این فکر کردی چرا تو اب افتادی؟
      مگه کسی تو رو هُل داده؟ قطعا با پاهای خودت رفتی، توجه به قدم هات نکردی و لغزیدی و ...

      باز اینجا تو مسئول افتادن هستی، ولی این افتادن خوبه، باعث میشه آدم قوی تر شه
      توی هر کاری افتادنی هست، اینجاس که باید شنا کردن رو بلد باشیم تا بتونیم با مشکلات راه بیاییم
      نکته مهم توی این افتادن ها اینکه با رعایت بعضی از این ۱۰۰ قدم ها که تو سایت هست میتونیم تعداد افتادن ها رو کمتر کنیم و همینطور شناگر حرفه ای میشیم، تو اگر شناگر حرفه ای باشی از افتادن به آب میترسی؟؟؟ دیگه خودت آب رو کنترل میکنی که بالای اب باشی یا پایین آب، میای بالای آب یک نفس عمیق میکشی و میری توی عمق آب و ازش لذت میبری
      اگر مشکلاتی سر راهم باشه خدا حتما رو توانایی های من حساب کرده
  4. avatar
    مشکل دقیقا اونجایی شروع میشه که تحت عوامل بیرونی باشه.. اگر از طرف خودت باشه میتونی مدیریت کنی اما نود درصد مواقع چیزی که مربوط به خارج از احاطه تو هست راهی غیر از تحمل نداره..
    این بده..
    حداقل شاید خودم لب آب رفتم ولی واقعا درونش نه..
    بالاخره که زندگی همینجوریه باید بجنگی برای چیزایی که میخوای
    بعضی وقتها هم جملات "منطقی" و مثبت میشه خودش پله برای آسون تر بالا رفتن
    ....
    آره خوندم مطالبو.. یعنی در واقع چندسالی هست دنبال میکنم ولی قبلا اون یکی وب بود :)
    • avatar
      عوامل بیرونی همون ورودی هایی هستند که ما اجازه میدیم رومون تاثیر بزاره
      غیر اینه؟
      باید ورودی ها رو کنترل کرد
      و این دست ماست
      خوشحالم بازدید کننده ما هستید :)
  5. avatar
    این "چرا تو آب افتادن" میشه همون که میدونی چیکار باید بکنی که دیگه نیفتی یا به قول شما دفعه بعد شناگر ماهری باشی..ولی هنوز از تو آب در نیومدی..مثل کشیدن یک دیوار روی سطح آب!!
    • avatar
      کشیدن دیوار رو سطح آب از نظر من همون افکار منفی هست
      اگر تو آب بیوفتی و بگی نمیتونم یعنی افکار منفی رو داری جذب میکنی و خب طبیعی هست با داشتن افکار منفی دیواری رو روی سطح کل  آب ترسیم میکنی و خودت رو با دستای خودت تو اعماق دریا فرو میکنی
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید