من یک پسر آریایی اورجینال هستم

سلام :)

من پوریا هستم، "پور" به معنی پسر و "یا" که مخفف آریا هست یعنی پسر آریایی :)

از طرفی نام خانوادگی بنده آریافر است و اینم بوی آریایی میده :)

همیشه از والدین خود تشکر می‌کنم که چنین اسمی را برای من انتخاب کردن. اسم و فامیلی کاملا ایرانی و این من رو بسیار خوشحال میکنه چرا که علاقه زیادی به کشورم هم دارم.

با تمام زیبایی ها و ارزش‌های معنوی و خاص برخی اسم‌های عربی، ولی هیچ علاقه‌ای به داشتن اسم‌های عربی نبودم.

اورجینال هم مزاح بود، صرفا منظورم این بود که اسم و هم فامیلی من فارسی است.

راستی اسم شما چی هست؟ معنی‌ش رو میدونید؟ از اسمتون راضی هستید؟ اگر نه دوست داشتید چه اسمی داشتید؟


تشکر از آقای علی (yaasan.blog.ir) که باعث ایجاد این پست شدن.

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۷ دیدگاه
  1. avatar
    یگانه معنی شو میدونم یعنی بی همتا
    اره اسمم رو خیلی دوست دارم😊

    اگه اسمم یگانه نبود دوست داشتم پریچهر باشه
    • avatar
      خیلی خوبه
      اسم قشنگی داری :)
  2. avatar
    دنیای کامپیوتر:
    ( اسم من عرفان هستش و خیلی هم دوستش دارم.
    بله اسم های ایرانی واقعا خوب اند.
    البته ملاک آریایی بودن فقط به اسم نیست بلکه بستگی به رفتار و شخصیت ما نیز دارد.)
    • avatar
      کاملا درسته
      توی هر چیزی همینطوره، خیلی ها مسلمون هستند ولی در ظاهر، خیلی ها تو بحث کاری ما برنامه نویس هستند ولی در ظاهر و ...

  3. avatar
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ✿✿
    فاطمه

    بله یعنی جدا از هر بدی و زشتی

    بسیار بسیار اسممو دوست دارم

    • avatar
      خیلی خوبه
      بله اسم شما که بسیار مقدس و زیبا هست.
  4. avatar
    نگار معنی های زیادی داره مثل نقش ، تصویر، زیبا روی ، بت ، صنم ، زیور و زینت ، رنگین و منقش و ... اسممو خیلی خیلی دوست دارم ولی اگه اسمم نگار نبود ترجیح میدادم گیسیا باشه به معنی دختری با گیسوان بلند و مشکی :)
    • avatar
      اره اسمت خیلی خوبه و هر چی معنی خوب هست با خودش داره :)
      گیسیا رو تا حالا نشنیده بودم. فکر کنم کمی تلفظش سخت باشه ولی اینم قشنگه
  5. avatar
    بهارنارنج :)
    من اسم شناسنامه ایم سمیراست..
    و دوسش دارم:)اسم مجازیم هم خیلی دوست دارم،بهارنارنج
    واما معنی سمیرا میشه:
    سَمیرا (به سانسکریت: समीरा)، (به فارسی: سمیرا)، (به انگلیسی: Samira)، نام زنانه‌ای با دو ریشه فارسی و سانسکریت. در فارسی(سمیرا‎) به معنی الهه عشق است. در سانسکریت به معنی باد یا نسیم ملایم خنک در روز داغ تابستان است. در اصل نامی است که قلمبر دزفول به ایران آورد. «سمیرا» بخش نخست نام «سمیرامیس» است. نام سمیرامیس شکل یونانی‌شده نام آکادی «سَمّور-آمات» است که معنی «هدیه دریا» می‌دهد. او یک شاه دخت ایرانی و ملکه جنگجوی بابل باستان بود. بیشتر مردم به نادرست ریشه‌اش را عربی می‌دانند. به نظر می‌آید سمیرا عربی است. اما در کشورهای عربی چنین نامی وجود ندارد. عرب‌ها نام سَمیرة دارند نه سَمیرا. سمیرا در این چهار دهه اخیر بر سر زبان افتاده است. سَمیر در فارسی افسانه گوی شب است و سمیرا به معنی دختر افسانه گو در شب است. دختری که شبها افسانه می‌گوید
    • avatar
      چ معنی عالی داره.
  6. avatar
    خب اسمم رو که نمیتونم بگم چون لو میره ولی از بچگی باهاش مشکل داشتم و همیشه غر زدم.
    قرار بود اسمم رو پریناز بذارن که نمیدونم چه فعل و انفعالاتی رخ داد که نذاشتن:|
    دوست داشتم یه اسم خاص داشته باشم مثل همین نلی:)
    • avatar
      لو بره چی میشه بگه :))
      همه اسم‌ها خدایی قشنگ اند.
      میتونی به جای داشتن اسم خاص یک نگاه خاص به اسمت داشته باشه اینطوری اسمت هم خاص میشه :)
  7. avatar
    اسم من معصومه است..یعنی پاک از گناهان،معصوم
    خیلی اسمم رو دوست دارم و ازش راضی ام وسعی میکنم مثل اسمم پاک باشم.
    • avatar
      اسمت عالیه.
      احسنت، کار بسیار بزرگ و عالی میکنی. موفق باشی
  8. avatar
    علی محمدرضائی
    و بازهم یک نفر دیگه اسم من رو اشتباه خوند....
    بخدا اسم من علی هستش نه علی محمد...
    من نمیدونم چرا همه اینجوری فک میکنن...
    معنی اسمم هم که میدونی یعنی بلند مرتبه...
    من اسمم رو تا حدی دوست دارم ولی خب بخاطر اینکه همه اشتباه میکنن اسمم رو چن وقتی هست که یخورده بدم اومده...
    من دوست داشتم اسمم عرفان یا یوسف بود...
    کلا بااین دوتا اسم خیلی حال میکنم...
    ولی نشد...
    شاید روی بچه م بزارمش...
    معنی اسم وبم هم که یاسان هستش اینه که مثل اینکه اسم یکی ازپیامبران بوده به معنی لایق و سزاوار
    لطفا اسم من روهم دراین پست اصلاح کن...
    • avatar
      سلام
      من اشتباه ننوشتم که، فقط کل فامیلیت رو ننوشتم، وگرنه میدونم چرا که بین علی و محمد تو فاصله دادی و محمد رو به رضائی چسبوندی و این یعنی اینکه فامیلی محمدرضائی است و اسم فقط علی هست. ولی بازم پوزش که کامل ننوشتم.
      اره اسم علی که دیگه حرف نداره و بهترین اسمه
      منم از یوسف خوشم میاد
  9. avatar
    👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
    حنانه ب معنی بسیار بخشنده:)

    عاا راستی نمیدونم از وبم خوشت نیومد کع لغو دنبال کردی...
    بـ هر حال مرسی :)
    • avatar
      اسمت خیلی خوبه 👌
      ن اصلا اینطور نیست. خیلی ها رو قطع کردم چون الان فرصت نداشتم بخونم و از طرفی دنبال کننده غیرفعال به چه درد میخوره :) ان شالله تابستون جبران میکنیم
  10. avatar
    👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
    مرسی لطف داری:)
    نع من کلن نمیخام دنبال شم...بــ اونایی هم کع گفتن دنبالشون کنم گفتم دنبالم نکنن...

    فک کردم از وبم خوشت نیومدع...

    ب هر حال مرسی :)
    • avatar
      :)
    • avatar
      چ معنی فوق العاده ای داره
      یسنا رو کمتر شنیده بودم ولی الان رفت تو ذهنم دیگه
  11. avatar
    زهرا ربانی
    سلام وقتتون بخیر
    اسم من زهراست به معنای روشن و درخشان
    عاشق اسمم این اسم رو اقاجونم برام گذاشته به احتمال زیاد شما اسمتونو پدرومادرتون انتخاب کردن و براتون رفتن شناسنامه گرفتن ولی برای من اقاجونم رفته شناسنامه گرفته و وقتی مسئول اونجا ازش میپرسه اسمشو چی بنویسم اقاجونم بر میگرده میگه زهرا خانم بعد مئول اونجا میخنده میگه من زهراشو مینویسم شما خودتون خانم صداش کنین
    اسم انتخابی پدرو مادرم برای من صبا بوده
    اسم عربی از یه لحاظ خیلی خوبه چون زمانی که اون دنیا موقع قیامت اسم ادمارو صدا میکنن فقط اونایی که اسم امامان یا لقبشونو دارن میتونن بشنون ولی اوونایی که اسم امامان یا لقبشونو ندارن نمیتونن بشنون وهرچی اوناروصدامیکنن همچنان نمیشنون
    داخل زبان ما(سنگسری)به پسر میگیم پور
    • avatar
      سلام
      داستان انتخاب اسمت جالب بود، زهرا خیلی بهتر از صبا هس
      این داستان قیامت منبعش کجاس؟
  12. avatar
    زهرا ربانی
    سلام
    این داستان رو مادربزرگم که معلم تفسیر قران و احادیث هست برام تعریف کرده اونم داخل بچگیم برام گفته بود یه روز برگشتم براش گفتم فلان دوستم از اسمش(مبینا) خوشش نمیاد میخواد اسمشو بزاره(الیکا)بعد مادر بزرگم این داستان رو برام تعریف کرد بعد یادمه میگفت مادردرشون رو میارن ازشون میپرسن چرا این اسم رو انتخاب کردن که داخل قیامت بامشکل روبرو بشن....
    داخل قران به احتمال قوی نیست ولی داخل روایات هست(اگه قراره تغیری ایجاد بشه حاظرم براتون مدرک پیدا کنم ک همچین داستانی واقعیت داره ولی اگه قراره فقط شنیده بشه و پشت گوش انداخته بشه دیگه.......)
    • avatar
      سلام
      اها تفسیر شده.
      من بعید میدونم چنین چیزی درست باشه به هر حال مستند بهتری داشتید بگید. اگر اینطوری باشه باید گفت بالای ۹۰ درصد مردم دنیا از زمان آدم و حوا تا الان روز قیامت به خاطر اسم به مشکل خوردن
      درباره نظر خصوصی بگم: اول انیکه اصلا این کل کل نیست، دوما، خساست؟!!؟! یکی از مشکلات من خرج های میلیونی برای اطرافیانم هست و این موضوع مهریه اصلا ربطی به خساست نداره و البته گفتم چرا برام مهم هست.
  13. avatar
    زهرا ربانی
    سلامی پر از لبخند امید
    اگه اینجوری باشه که بعد از ادم و حوا همه باید برن داخل جهنم چون اون موقع نه نماز بوده نه روزه پیامبر اکرم(ص)که اومدن نماز و روزه رو از طرف خدا اووردن......(میدونستین همین یه اسم کوچیک چقدر فلسفه داره و چقدر داخل زندگی ادم تاثیر داره؟حدود چهارسال پیش یه اقایی(1) بود تعریف میکرد داخل یه شهری که من الان اسمش یادم نیست یه اقایی(2) بودن که از روس اسم ادما یه سری چیزا رو میفهمیدن بعد اون اقا(1) تعریف میکرد که با همسر و مادرش میرن پیش اون اقایی(2) که از روی اسم ادما یه جور غیب گویی داشتن بعد تعریف میکرد وقتی میرن پیشش میگن که وضعیت مالیمون اصلا خوب نیستو از اینجور حرفا بعد اون اقا(2) برمیگرده میگه اسم زنتو عوض کن فلان چیز بزار بعد که اون خانواده بر میگردن خونشون اقاعه(1)برمیگرده میگه میدونم خودمم قبول دارم که یه اسم نمیتونه انقدر تاثیر داشته باشه ولی امتحانش که ضرری نداره اگه همونجور که اون اقاعه(2)گفته اتفاق نیوفتاد نهایتا فقط یه اسم عوض شده دیگه بعد زنش قبول میکنه میرن اسمشو عوض میکنه مرده(1)بعد از شش ماه وضع مالیش در حد عالی میشه بعد اون مرده(1) میره دنبال اینکه یه اسم چه تاثیری میتونه داشته باشه و اون علم رو بدست میاره که به قول معروف فلسفه اسم چیه)راستش جزئیات خیلی داشت و اون اقایی که در قالب یک فایل صوتی توضیح میدادن خیلی دقیق و واضح وکامل توضیح میدادن من چون یکبار بیشتر گوش نکردم و اینکه چهار سال ازش گذشته فقط یه داستان کلی ازش داخل ذهنم بود و براتون تعریف کردم امیدوارم که بدردتون بخوره
    و اما اینکه درباره جوابتون به نظر خصوصی میتونم بگم که چون بالای 50 درصد همینجوری برای مزاح براتون فرستاده بودم زدم نظر بصورت خصوصی فرستاده بشه وگرنه من هیچ شناختی روی شما ندارم که بخوام درمورد ریز اخلاقتون نظر بدم واصلا بنظرم درست نیست ولی باتوجه به جوابی که دادین بنظرم این اصلا بد نیست که برای کسایی که تا اخر عمرشون داخل زندگیت موندگارن خرج کنی مثلا پدرومادر خواهروبرادر اصولا موندگارن و عزیز ولی مثلا دوست صمیمیت هرچقدرم که باهم صمیمی باشینو به قول معروف جونتون برا هم در بره باز هم اون فرد یه غریبست و بعد از چند وقت دیگه نیست و میره ولی پدرو مادر ویا حتی همسر همیشه برای ادم میمونن و هرچقدرم خرج کنی براشون قبل از اینکه باعث خوشحالی اونابشه باعث خوشحالی خودت میشه مثلا یه رستوران ببریشون یا یه سینما یا هرچیز دیگه ای یا حتی یه گل بخری براشون قبل از اونا باعث خوشحالی خودت میشه ولی ول خرجی اصلا خوب نیست(داداش من خیییلی ول خرجه اصلا انگار اگه پول داخل جیبش باشه نمیتونه اروم بشینه حتما باید خرجش کنه تا اروم بشه دوسال پیش باهاش با زبون یکم رامش کردم پولاشو ازش میگرفتم براش جمع میکردم بعد اخر براش دوتا سکه گرفتم و الان که قیمتا انقدر رفته بالا خیلی خوشحاله...)
    • avatar
      سلام
      با قسمت اول حرفت که بدجور مخالف هستم و به نظرم بیشتر خرافات هست، این نگاه انسان هست که میتونه زندگی رو عوض کنه و اسم فقط وسیله بوده. یک بیماری بود که شفا پیدا نمیکنه بعدش میره پیش یک جادوگر به قول خودش و این جادوگر بهش یک سنگ میده میگه اگر پیش خودت نگه داری خوب میشی بعد مدتی بیمار خوب میشه، چرا؟ چون توی ذهنش میگفت خب سنگ کنار من هست و من خوب میشم و اینطوری با ذهنش داشت با بیماری مبارزه میکرد و فکر میکرد سنگ همه کار کرده ولی خبر نداشت که این ذهنش بود. این همون قضیه اسم هست.
      با سمت دوم حرفت هم که شدیدا موافق هستم و منم فقط برای اعضای درجه یک چنین خرج هایی میکنم، ادم خیلی اقتصادی هستم و خوب پول جمع میکنم ولی برای خانواده هر چی لازم باشه با هر قیمتی میخرم.
  14. avatar
    زهرا ربانی
    سلامی دوباره
    منم چهارسال پیش معتقد بودم که اسم تاثیری داخل زندگی ادم نداره برای همین فایل های صوتی اون شخص رو پیگیری نکردم و داخل کانالش نرفتم الان بعد از چهارسال اولین باره که اینو دارم بازگو میکنم ولی اون داستانی که مادر بزرگم تعریف کرده رو با اون داستان مرده قاطی نکنیا....
    مهریه هم برا زنته فرق ان چنانی نمیکنه من هنوز نفهمیدم هدفت از کم بودن مهریه چیه؟
    • avatar
      درودی دوباره
      بعدا میگم.
  15. avatar
    معنی اسم من یعنی گلی به شکل جام و سرخ رنگ .اسممو خییییلی دوس دارم چون تک هس و تکراری نیست.😊
    • avatar
      معنی قشنگی داره. خیلی خوبه ادم از اسمش راضی باشه. 
  16. avatar
    پریسا سادات ..
    اسم من پریسا هست:)
    به معنی ( مثل فرشته )
    اسمم رو خیلی دوست دارم
    اگه اسمم چیز دیگه ای بود دوست داشتم اسمم شهرزاد باشه:)
    • avatar
      اسم زیبایی داری.
      حتما سریال شهرزاد تاثیر گذاشته روت :)))

ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید