مهریه بگیران همانند قیمت دلار افزایش پیدا میکنن

همیشه با وجود مهریه در این زمونه مشکل داشتم، طبق آمار مسئولان کشور دومین رتبه دوم زندانیان غیرعمد رو محکومان مهریه هست که این محکومان غالبا جوان و جویای کار هستند.


منبع در این لینک

از طرفی گفته شده به دلیل بالا رفتن قیمت دلار خیلی از بانوان زحمت کش و فداکار، اومدن مهریه رو به اجرا گذاشتن تا به نوعی خودشون رو با قیمت مناسب و گرون بفروشن و از این موقت استفاده کنن و به همین دلیل تعداد زندانی های مهریه بالا تر رفته.

یک رسم معنوی قدیمی تبدیل شده به یک رسم مادی امروزی


متن های خیلی تندی نوشته بودم ولی به بوی سایتم نمیخورد و پاک کردم و به همینقدر بسنده کردم، ولی امیدوارم پسران و دختران کشورم با تفکر جلو برن و حداقل برای قدم هایی که قصد دارن بردارن مطالعه های کافی رو داشته باشن، من خودمم اول راه هستم و تلاشم رو دارم در همین راستا میکنم.

امیدوارم پسرا با چشم عاشق نشن و دخترا با گوش عاشق نشن، منطق رو بیارید وسط.

کتاب بخونیم و فکر کنیم و زندگی اطرافیانمون رو تحلیل کنیم همین ۳ کار خیلی چیزها رو برامون روشن میکنه.

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۴ دیدگاه
    • avatar
      اینا همش حرفه، قانون به نظرم خیلی به نفع خانم ها نوشته شده. حالا چون ازش خبر ندارن میان میگن تو اسلام به ما ظلم شده فلان. هیچ دینی مثل اسلام جایگاه زن بالا در نظر نگرفته و البته خوبه ولی قانون کشور ما مشکل داره و به روز نیست و کلی باگ داره.
    • avatar
      سلام
      سکوت هم خودش پر از حرفیست
  1. avatar
    اصلا به جز این مهریه هم انگار خیلی اوضاع ازدواج عمر در عقربه…
    خیلی بده که ببینی هیچ کدوم دقیقا هیچ کدوم دوستات خوش بخت نیستن و هی بهت بگن هیچ وقت ازدواج نکن..
    • avatar
      علت اینکه خوشبخت نیستن رو باید پیدا کرد و بعد برای علت راه حل ساخت.
      اینطوری میشه از تجربه های بقیه درس گرفت برای همین میگم باید مطالعه کرد فکر کرد و اطراف رو تحلیل کرد. اینطوری میشه جلوی خیلی چیزها رو گرفت
  2. avatar
    سر قضیه مهریه و جهیزیه اگه بتونیم همرنگ جماعت نشیم خیلی خوبه و درستشم همینه که نشیم:)
    • avatar
      بله خوبه و ممکنه خودت نباشی ولی اگر تونستی به مادر پدرت اینا رو بگو ببین قبول میکنن یا نه :))
      کلا منظورم همه مادران و پدران هست و البته خوده فرد هم گاهی دخیل هست
  3. avatar
    من خودم به شخصه به عنوان یه خانوم اعتقادی به مهریه ندارم چون وقتی طرف مقابلت واقعا انسان باشه و بادرک باشه و کلی معیارای خوب داشته باشه مهریه زیادمطرح نیست گاهابعضیا میگن مهریه پشتوانه زندگی هس اینم قبول ندارم پشتوانه زندگی یه سری اخلاقیات و چیزای دیگه هس نه پول و...
    • avatar
      بله دقیقا. کاش همه اینا رو بفهمن
      شما ازدواج کردید؟ مهریه تون چقدر هست؟ یا چقدر ب نظرتون باشه خوبه؟
  4. avatar
    من مجردم.یک سکه باشه برام مهس نیست 1000تاهم باشه مهم نیست. من که کالا نیستم که خانواده ها بحث کنن سره قیمت که حالا500سکه یا1000تا سکه باشه.
    • avatar
      اینکه مهم نیست رو خیلی از دخترا میگن، باید دید در عمل چه میشه. اگر مهم نباشه با مهریه معقول ازدواج میکنن هر چند نظر دختر هم فقط مهم نیست و خانوادش هم خیلی روی این موضوع دخیل هستند.
      اینکه مهم نباشه ولی ۱۰۰۰ تا بشه خیلی نمیشه گفت براش مهم نبوده 
  5. avatar
    والا این روزا پیداکردن شریک زندگی انقدسخت شده بعید میدونم یه ادم عاقل بخاطر چند تا سکه اگه یه کیس مورد علاقه اش بیادبا همه ی معیاراش باشه بخواد اون رو از دست بده.امیدوارم همه ما جوونا عاقبت بخیروخوشبخت بشیم.
    • avatar
      من که سکه زیاد ببینم به هیچ وقت سمت دختر نمیرم، چون مورد خواستگاری داشتیم رفتیم و دختر خوبی هم بود سکه رو زیاد گفتن و خیلی شیک من گفتم با این سکه با فرشته خدا هم ازدواج نمیکنم. همین اشتباه های اول زندگی هست که میگن طرف خیلی خوبه بریم با ۵۰۰ تا سکه ازدواج کنیم کی گرفته کی داده ولی خبر ندارن انسان عوض میشه. شما خودت نسبت به ۵ سال پیش چقدر عوض شدی؟
      این تغییرات کاملا طبیعی هست و برای همه پیش میاد.
      مهریه یک معیار مهم نیست چرا که تعیین کننده خوشبختی نیست ولی میتونه بدبختی رو به راحتی مثل اب خوردن بیاره. این مهریه هیچ جنبه مثبتی توی این شرایط جامعه ما نداره.
      انشالله همینطور همه عاقبت بخیر شن
    • avatar
      دلی با لبخند پره :)
  6. avatar
    گاهی بخشی از تقصیر رو خود این زندانی ها دارند نمیشه همه ی تقصیر رو به گردن خانوم ها انداخت
    • avatar
      بله ۱۰۰ درصد اصلا برای همین زندانی هستند چون مقصراند دیگه، زندان برای چی رفته پس؟ چون مقصر هست مثلا یکی از تقصیرهای این زندانی ها این هست که چشم بسته مهریه رو قبول کردن و اون زمان که داشته امضا میکرده به فکر فرداش نبوده بلکه حواسش فقط به دختره بوده.

  7. avatar
    بنظر میرسد روز انتقام زنان از مردان فرا رسیده و روزبه روز بر تعداد مظلومان جهان افزوده میشه ( :دی شوخی )


    یه لحظه فکر کردم دارید متلک بارم میکنید :!
    بله
    اگر به وسعت جیبشان نگاه میکردن بد نبود
    هر دو طرف مقصرند


    انشاالله همه جوانان خوشبخت شوند
    و مشکل اون زندانی ها هم حل شه و به توافق برسند


    +اون کد درباره پست که گفتید با جاوا اسکریپ نوشته میشه با همون دیسپلی تقریبا درست شد البته شانسکی با اضافه شذن یه کد دیگه

    این اسکریپ که گفتید برای واکنش گرا کردنش هم استفاده میشه ؟ یا نه جور دیگه ایی کد باید نوشته شه

    • avatar
      ان شالله

      درباره کد که من اصلا نفهمیدم و یادم نیست درباره چه چیزی صحبت کردید. با نمونه بگید
  8. avatar
    متاسفانه به خاطر یکسری رسوم و افکار اشتباه رتبه یک دنیا در طلاق و ازهم پاشیدن خانواده ها رو داریم که مهمترینش همین مهریه هستش که خودم داغ دیدشم دوستم با یک دختر اوکراینی ازدواج کرده و دختره فقط دوست داشتن براش مهم و الان نزدیک ده سال باهم هستن و هر روز خوشبخت تر از قبل هستن چون مهریه ای نیست و همدیگه رو فقط بدون هیچ دلیلی دوست دارند یا یک دوست دیگم با یک دختر از باکو ازدواج کرده که سنی هستش اونم مهریه نداره و خیلی خوب باهم دارند زندگی می کنند هر چی گفتم مهریه رو قبول ندارم و آخر به اجبار خانواده قبول کردم و زندگیم از هم پاشید آخر سر، چون قیمت سکه الان بالا رفته و طرفم جنبش رو نداشت. ای کاش قانون کشورمون درست بشه و این وضعیت درست بشه از ما که گذشت و امیدوارم بقیه به همچین مشکلی دچار نشند از طرفی اگه دخترا مهریه نداشته باشند و خدای ناکرده مرده فوت کنه به همسرش فقط یک هشتم مال مرد می رسه و بقیش رو خانواده درجه یک مرد می برند و یعنی زنه بیچاره می شه و این ضعف قانون. یکی نیست بگه بابا قانونی که هزار و خورده ای سال پیش بوده با توجه به وضعیت جامعه اونجا در اون زمان بوده. دیگه چیزی نمی گم چون هر چی می خوام جلوی خودم رو بگیرم خیلی برام سخت
    • avatar
      بله درسته. ممنون از نظرتون
  9. avatar
    سلام عباداتتون قبول باشه
    بله این مسائل وجود داره و واقعا تاسف بر انگیزه
    ولی من معتقد بودم که مهریه یه جور پشتوانس که اگه مرد به هردلیلی کج رفت مثل خیانت کردن اونوقت زن یه پشتوانه ای داشته باشه و اینکه خودتون میدونین که تو جامعه ی ما به یه خانمی که طلاق گرفته چطور نگاه میکنن و تابتونن خونه اجاره نمیدن و کارهم سخت براش پیدامیشه برای همین بنظرم مهریه بالا براش واجبه
    ولی دو روز پیش یه خانمی که داشتن تفسیر قران میکردن اومدن گفتن که زمانی که مهریه زن از حد توان مرد بالاتر باشه اون عقد کلا مشکل داره و این رو دقیقا طبق تفسیر قران گفتن و الان گفتم شاید بهتر باشه ک این موضوع رو باهاتون به اشتراک بزارم
    • avatar
      سلام ممنون همچنین
      بله اگر مهریه بالاتر از توان پسر باشه زندگی از نظر شرعی مشکل داره. منم در یک حدیثی خوندم.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید