۷

نتیجه کار خود را با دوستان خود مقایسه نکنید

نتیجه کار خود را با دوستان خود مقایسه نکنید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 95

نتیجه کار خود را با دوستان خود مقایسه نکنید


چند دقیقه به این قدم فکر کنید و از خو بپرسید چند مرتبه نتیجه کارهای خودتان را با دوستان خود مقایسه کرده اید؟ هرگز کارهای خودتان را با دوست و اطرافیان خود مقایسه نکنید و هیچگاه فکر نکنید که بین شما و دیگران مسابقه است. همانطور که گفته شد کارهای خودتان را با قهرمانان خود مقایسه بکنید ولی با همکاران و دوستان خود نه. همیشه سعی کنید از خودتان بهتر شوید و به دیگران کاری نداشته باشید.

چند روز پیش با یکی از دوستانم صحبت میکردم که گفت: من چهار سال است که در این بانک استخدام شده ام و در این مدت توانسته ام تنها یک خودرو بخرم ولی دوست من با همین سابقه کار توانسته یک آپارتمان خریداری کند این به نظر شما ناجوانمردانه نیست؟ به او گفتم: بزرگترین مشکل شما همین است که نتیجه کار خود را با دوست خود مقایسه میکنی. من هیچ دلیلی نمیبینم که شما بخواهی کارت را با همکارانت یک مسابقه تصور کنی و سعی بر این داشته باشی که برنده این چالش ذهنی شوی. برای چه با خودت رقابت نمیکنی و پیشرفت خودت را نمیبینی؟ من قول میدهم شما هم در این چهار سال پیشرفت های زیادی را داشته ای که  فراموشت شده است.

دیگر نتیجه کارهای خودتان را با اطرافیان خود مقایسه نکنید و فکر نکنید که اگر از دوستانتان بهتر شوید به موفقیت رسیده اید. اگر دوست شما خودرویی خریده است که بسیار گران قیمت تر از خودروی شماست برای او خوشحال باشید و از چیزی که در حال حاضر دارید شکرگزار.

خوشبختی، به خودرو و خانه نیست خوشبختی به دل آدمی است که با پول برای همیشه نمیشود شادش کرد.


قدم 95 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۷ دیدگاه
    • avatar
      بی بلا پسر ایرانی پرانرژی :)
    • avatar
      بی بلا :)
  1. avatar
    خانوم ربات
    هممم سعی میکنم همیشه خودمو با خودم مقایسه کنم


    بعداز کنکور شاید بهتر شم :/
    • avatar
      کار خوبی میکنی :)
  2. avatar
    نــاریــن عـآبی :)
    خودمون هم مقایسه نکنیم یه جماعت بیکار نشستن که مارو مقایسه کنن والا :|
    • avatar
      ممنون که قسمت منفی این مقاله رو برداشت کردید :))
  3. avatar
    سلام،
    باعث آرامش خاطر میشه
    و خیلی نتایج مثبت دیگه
    امیدوارم هیچ وقت یادمون نره و بهش عمل کنیم به خاطر خودمون:)
    • avatar
      سلام :))
      اره درسته آرامش خوش خیلیه
      ان شالله
  4. avatar
    من سوالم، پُر پرسیدن و بی هیچ جواب

    مرده شور شب و روز و من و این حال خراب ...
    • avatar
      متوجه نشدم :)
    • avatar
      :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید