هر روز قیمت بعضی دخترا بالا میره

هر روز قیمت بعضی دخترا بالا میره

ما هر جا میریم میگن پس کی میری خواستگاری پس کی ازدواج میکنی پس کی زن میگیری؟ :)

از طرفی به لطف نابزرگواران نرخ سکه شد تقریبا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومن و میدونید که خیلی از خانواده‌ها هم در شأن دخترشون نیست مهریه رو پایین بیارن و حاضر هستند وصلتی صورت نگیره تا این شأن خیالی و پوچ براشون در دنیای واهی حفظ بشه.

قبلا تو پست قابل توجه آقایان درباره مهریه به این موضوع اشاره کردم و داشتم با مادری صحبت میکردیم و این بود گفتگوی ما:

از مادر دختری پرسیدم علت بالا بودن مهریه دختر شما چی بوده؟

گفت: شأن دختر من خیلی بالاس و مهریه کم حقش نیست

گفتم: شأن یعنی چی؟

گفت: شأن یعنی میزان انسانیت

گفتم: مگه میشه میزان انسانیت رو مِتر کرد و یک قیمتی براش در نظر گرفت؟ مگه انسانیت قیمت هم داره؟ آیا شأن انسان رو میشه با پول تعیین کرد؟

گفت: نه ولی مهریه کم تو شأن ما نیست

یک جوری حرف میزنه انگار اومدم از مغازش جنس بگیرم و دنبال تخفیف هستم و این حس جالبی نیست. ظاهرا تعریف مادر از کلمه شان با تعریف فرهنگنامه دهخدا فرق داشت، مثل فرقی که من و شما درباره شهادت داریم تا یک داعشی که درباره شهادت تعریف خودش رو داره درحالی که در عمل یکی در راه جهاد هست و یکی در راه جهل.

یادمون باشه که مهریه بالا تضمین کننده خوشبختی نیست و بهتره به دنبال یک تضمین قشنگ‌تر و پایدارتر باشیم، یک اخلاق خوب، معرفت خوب، یک وفادار خوب میتونن تضمین خوبی باشن تا طلا و پولی که میگن چرک کف دسته.

یک پستی ان شالله تیرماه انتشار میدم درباره مهریه و میزانش هست و به اعتقاد من ۱۴ تا سکه هم خیلی زیاده و بعدا خواهم گفت ولی تا اون موقع خیلی قضاوت نکنید :))

البته باید گفت هر روز قیمت برخی دخترا بالا میره و نه همه و خیلی‌هاشون کارشون درسته و خدایی هستند، ما که تو تهران فعلا ندیدیم ولی میدونم هستند و دمشون گرم و امیدوارم عین خودشون یک ادم درست نصیبشون بشه.

به نظر شما چه تضمینی مناسب هست برای ازدواج خوب؟ و چطور اون تضمین رو در فرد بررسی کنیم ببینیم داره یا نه

 


کمتر از ۸ ساعت بعد از انتشار پست قیمت سکه شد ۲ میلیون ۶۰۰ هزارتومن :) :|

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۹ دیدگاه
    • avatar
      یکی ازسوال های اساسی منم هست که تو متن نوشتم، درضمن نگفتم همه که، فقط عنوان رو خوندی؟ :)
      چه بخوای قبول کنی چه بخوای قبول نکنی الان خیلی از دخترها و خانواده دخترا دارن فکر میکنن کفش و لباس هستند انگار
  1. avatar
    بهارنارنج :)
    البته اینجوری نیست!
    برای بعضی خانواده ها پول اصلا ملاک نیست!اصلا،اما میدونی بعضیاشون انقدر ترسیدن از جامعه و ادمای چند رنگ که به این فکر میکنن که اگه فردا روزی خدایی نکرده مشکلی پیش اومد و اون مرد ادم درستی نبود یه پشتوانه لی داشته باشه دخترشون که مطلقه است.و حتی اگر بچه داشته باشه،چون توی جامعه ما زنی که جداشده باشه مثل مرد نیست که راحت بتونه ازدواج کنه،خصوصا با بچه!
    بعدم اگر صرف این باشه خیلی از دوستان بودن ازدواج کردن بعدخانم به درخواست خودشم مهریه کم کرد تا برای اقا قابل پرداخت باشه

    امیدوارم همه جوونا خوشبخت شن!من خودم هیچوقت به میزان مهریه و این حرفا اهمیت ندادن و نمیدم!
    • avatar
      خیر، اینجوری هم هست. کجاش اینجوری نیست؟ قشنگ مهریه ها بالا هست ولی نه برای همه، دختره خودش مهریه بالا نمیخواد ولی خانواده براش مهریه بالا میدوزن و یا برعکس
      تو متن هم نوشتم همه اینطوری نیستند و خوب هم داریم.
      بله درسته و خودم هم دیدم که خانم مهریه رو کم کرده تا اقا بتونه بده ولی ۱۰۰ برابر این دیدم که خیلی ها کم نکردن و الان اقا تو زندان هست و فقط جرمش نداشتن پول و نداشتن تفاهم بوده. آمار اقایون تو زندان به خاطر مهریه رو سرچ کنید.
      به نظر من به جای ترسیدن از جامعه و این چیزها که شده یک بهانه برای مهریه بالا باید مهارت تشخیص رو بالا ببرن، ما کلی کتاب و ازمایش داریم که میشه قبل ازدواج بررسی کرد تا بهترین همسر رو انتخاب کرد.


  2. avatar
    بهارنارنج :)
    ازین مهارت ها و تشخیص ها بزارید یا معرفی کنید ماهم مستفیض شیم
    • avatar
      چشم.
      من خودم در حال خوندن هستم و کسب مهارت. تو پست های اینده درباره اینکه چه کتابی خوندم و چه چیزی یاد گرفتم میگم ولی اگر میخوای الان بدونی کافیه این عبارات رو سرچ کنی تو گوگل انقدر سایت میاد برات که نمیدونی کدوم انتخاب کنی، یک بررسی کن و ببین کدوم خوبه
      مهارت های زندگی
      کتاب مهارت های زندگی
      دوره مهارت های زندگی
      کتاب قبل از ازدواج
    • avatar
      اره راس میگی حواسم نبود :))
      کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره قبل از ازدواج از شیوا مجیدی
      کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج از دهقانی
      اینا خوب بودن
      کتاب چهار فصل زندگی زناشویی از گری چاپمن هم زیاد شنیدم خوبه ولی نخوندم
    • avatar
      خواهش :)
      هر چیزی یاد گرفتی تو وبت به اشتراک بذار تا ما هم یاد بگیریم
    • avatar
      البته خیلی هم قشنگ نیس این وضع :)
  3. avatar
    سخنرانی دکتر فرهنگ با عنوان های ازدواج موفق و خانواده موفق، به نظرم خوب بودن
    • avatar
      سخنرانی های ایشون کلا خوبه
      ممنون که معرفی کردی
      پاسخ سوال ها رو میگی؟ 
    • avatar
      اره شاید ولی خوشحال میشم به اصل مطلب که سوال پرسیدم پاسخ بدی
  4. avatar
    به نظرم اولین کاری که باید انجام بدیم یه انتخاب درسته که تا حدی میشه یه تضمین خوب ولی خب هیچ
    چی صد درصد نیست وباید با توجه به شرایط خودمون و طرف مقابل و خانواده ها و فرهنگمون و... تصمیماتی بگیریم برای بعد از عدم موفقیت که یه کار عاقلانه هست و البته نباید دامن بزنه به بعضی از رسمای غلطی که جا افتاده و هم چنان ادامه داره....
    • avatar
      درسته. ممنون ک گفتی
  5. avatar
    دکتر فرهنگ تو ازدواج موفق نحوه خواستگاری و سوال و جواب و تحقیق و... برای یه انتخاب خوب میگه و تو خانواده موفق هم برای ادامه و دوام زندگی راه حل میده. و اینکه گفتین مهریه ۱۴ تاش زیاده به نظرم نمیشه یه نسخه برای همه پیچید، بستگی به شرایط داره:)
    • avatar
      این ویدیو هست؟ میشه لینک بدی؟
      حالا بعدا میگم چرا ۱۴ تا کافی هست :)
    • avatar
      خب نظرتون چی هست؟ سوال ها رو دوست داشتم پاسخ بدید
  6. avatar
    یه جایی خونده بودم که مهریه سنگین و عجیب غریب تضمین زندگی و خوشبختی زوج ها نیست و خانواده ها باید در تعیین مهر جوانان چشم و همچشمی رو کنار بزارند و برای یک زندگی موفق و پا بر جا همه تلاششون رو بکار بگیرند.
    جواب سوالتون رو نمیدونم.
    • avatar
      بله، الان چشم تو هم چشمی شده و رسم و رسوم های من دراوردی
      ممنون برای نظرت
  7. avatar
    رضا `پسر از جنس پدر`
    خوب من نظرم رو با یه مثال بزنم که خوب جا بیفته . و انتخاب م رو بگم .
    1 - فردی که داری پول هست (ژن مثبت ) که پول از پارو بالا میره ولی حیف درست درمونی نداره و باید تا آخر عمر در بی اخلاقی و سایر مشکلات که شامل بی اخلاقی میشه زندگی کرد .

    2 - فردی که درسته شغلی خوب داره ژن ش مثبت نیس ولی نون بازشون میخوره ولی خوب زندگی شون میچرخونه و اخلاق خوب ، عالی و رو به کمال داره و بودن کنار یه همچین آدمی آرزوی خودم و خودت هستش انشاءالله خدا قسمت خودم . خود و خواهان اخلاق مدار باشه نه پول کنه :)))
    با تشکر از شما بابت انتشار پستت
    • avatar
      بله کاملا درسته، ان شالله، ممنون به خاطر نظرتون :)
  8. avatar
    زهرا ربانی
    سلام روزتون پر ازمهرخدا
    یکی از اشناهامون پسره میره خاستگاری دختره بعدوقتی جواب بله رو میگیره یه جلسه میزارن برا اینکه تاریخ عقدو میزان مهریه رو تعیین کنن بعد پسره همون اول برمیگرده میگه من دوتا سکه بیشتر برا مهریه نمیدم بعد خانواده دختره قبول نمیکننو پسره هم میگه پس ازدواج منتفیه بعد از یه هفته صداش میکنن میگن بیا باهم به توافق میرسیم بعد اونا کلی حرف میزنن که زیر هزارتا سکه داخل فامیلامون نداشتن ولی شما زیر صدتا سکه دیگه مهر دخترم نکنین بعد دوباره پسره بلند میشه میگه ازدواج منتفیه فقط دوتا سکه بعد از دو روز دوباره خانواده دختره صداش میکنن بعد بهش میگن به نیت چهارده معصوم چهارده تا سکه باشه اینو دیگه قبول کن بعد پسره قبول میکنه خخخ
    یه نکته ای رو من خدمتتون عرض کنم که خانواده ای که یه دختر خوب داشته باشن هیچ وقت خودشونو به اینو اون نشون نمیدن(دختر عمم تازه بله رو به یه خانواده ای گفته حالاخانواده پسره هرچی میشه هی برمیگردن به شوهر عمم میگن اینکه ما هفت سال اصرار میکردیم اجازه بدین بیایم خاستگاری دخترت یکی از دلایلش این بود که تو هیچ وقت خانوادتو به کسی نشون نمیدادی حتی دوستات)خانواده پسره حتی یه بارم دختر عمم رو ندیده بودن وفقط زمانی که خانواده عمم اجازه دادن بیان خاستگاری برای اولین بار دخترعمم رو دیدن.....حتی میگفتن ما اولین باره که میریم خاستگاری.....
    • avatar
      سلام. ان شالله اون فامیل ک ۱۴ تا بسته زندگی خیلی خوبی داشته باشن. مهریه کم یعنی اعتماد دختر به پسر و این اعتماد رو نمیشه با هزاران سکه مقایسه کرد چرا ک ارزش بی نهایت داره.
      درباره دختر نشون ندادن هم اصلا موافق نیستم و جالب نیست.
  9. avatar
    من معتقدم خدا همیشه در و تخته رو باهم جور میکنه همیشه به خدا میگم من وسعت دیدم فقط سه اینچ هست بنابراین خودم نمیتونم یه دختری رو با دوبار دیدن بشناسم و تشخیص بدم که ایا این خانم میتونه نیازهامو برطرف کنه و جواب احساساتم رو بده یانه(من معتقدم خیلی از این خیانت ها که اتفاق میفته به این خاطره که زن و شوهر دوطرف نمیتونن جواب احساسات همدیگه رو به نحو احسن بدن )بنابراین همیشه از خدا میخوام خودش یه زن خوب نصیبم کنه و من به رحمت خدا ایمان دارم
    مهریه هم سنت پیامبر ص هست و این در برابر اون زحمتی که پدر مادر دختر کشیدن تا یه دختر پاک و همه چی تموم رو بهم بدن بنظرم هیچ
    دختر کفش و لباس نیست ولی بااومدنش داخل زندگی یه مرد چیز بزرگی رو بهش هدیه میکنه به نام ارامش
    از قدیم گفتن مهریه رو کی داده کی گرفته این فامیلی هم که زهراخانم درموردش گفتن که۱۴ تا سکه مهریه کردن همون اول مهریه رو پسره داد تازه بعلاوه اون تعداد سکه چندتا سفرمکه و کربلا هم جزو مهریشون بود
    سمنانیا به جز مهریه شیربها هم تعیین میکنن
    اقا پوریا یکم نوع نگاه رو به سمت راست بچرخونی متوجه حرفم میشی که مهریه یه نوع پیشکشه البته من بااون دخترایی که از اینسنت پیامبر سو استفاده میکنن هیچ حرفی ندارم واین حرفا مصداق اونا نمیشه و همون اولم گفتم دختر پاک و همه چی تموم....
    • avatar
      از قدیم اشتباه گفتن مهریه رو کی داده و کی گرفته. الان خوب هم میگیرن کافیه تحقیق کنید در گوگل.
      بله دختر پاک و فداکار که ارزشش اصلا در مقابل کل دنیا هیچ هست و شکی نیست ولی همون طور که گفتم بعدا درباره جزئیات این پست بیشتر صحبت خواهم کرد.
      ما قوانینی داریم که در کنارش نیاز به مهریه های بالا نیست و صرفا وجود مهریه به خاطر سنت پیامبر هست که رعایت بشه.
      البته این پدر و مادری که زحمت کشیدن یک دختر پاک و به قول شما همه چی تموم تحویل پسر میدن برعکسش هم هست و والدین پسر هم چنین زحمتی رو سعی کردن انجام بدن.
      بله مهریه یک نوع پیشکشی هست که مکتوب شده و قانونی هست و لازم الاجرا و البته عند المطالبه
      چه پیشکش قشنگی هم هست مخصوصا اگر بالا باشه :)
      حالا شما میشه بگید پیشکش دختر نسبت به پسر چی هست؟ اونم به شکل مکتوب شده که قانونی و عند المطالبه باشه و لازم و الاجرا؟
      سمت راست شما فقط خوب ها هست و ان شالله مسیرمون هم کلا سمت راستی باشه وگرنه این که بدونیم سمت راست قشنگه کافی نیست. باید بتونیم تشخیص بدیم این شخص کدوم سمتی هست و این راحت نیست توی این جامعه پررنگارنگ

  10. avatar
    علی محمدرضائی
    به نظرمن که همچین خانواده هایی اصلا هیچی نمی فهمن از اینجورمسائل
    • avatar
      قبول دارم چون فقط یک سمت رو نگاه میکنن
  11. avatar
    قالب بلاگ بیان
    اینجور خانواده به گفته ی خودتون (به نظر من دلال) فقط جامعه رو کثیف کردن مثل خودشون!
    سخت میگیرن، نمیذارن جوون ها برن سر زندگیشون و این جوون میزنه بالا آمپرش (هم دختر هم پسر) به بی راهه میرن و آخر سر دختر رو میدن به یه بدبخت پولدار، اونم واسه 6 ماه بعد میرن طلاق میگیرن و دختر با پول اون بدبخت میره ماشین میخره و به خودش میرسه و تازه فکر میکنه از حصر، آزاد شده و...

    ادامه شو بگم یا خودتون متوجه عمق فاجعه میشین؟
    • avatar
      بله درسته
    • avatar
      بله بله الان شده بالای ۴ میلیون :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید