روزگار گوش ندارد که تو هی شِکوه کنی

روزگار گوش ندارد که تو هی شِکوه کنی

گِله ها را بگذار

ناله ها را بس کن

روزگار گوش ندارد که تو هی شِکوه کنی

زندگی چشم ندارد که ببیند اخم دلتنگِ تو را ...

فرصتی نیست که صرف گله و ناله شود

تا بجنبیم تمام است تمام

تابستان را دیدی که به برهم زدن چشم گذشت....

یا همین سال جدید

بازکم مانده به عید

این شتاب عمر است ...

من و تو باورمان نیست که نیست!!

 

زندگی گاه به کام است و بس است؛

زندگی گاه به نام است و کم است؛

زندگی گاه به دام است و غم است؛

چه به کام و چه به نام و چه به دام...

زندگی معرکه همت ماست...

زندگی میگذرد ...

 

زندگی گاه به نان است و کفایت بکند؛

زندگی گاه به جان است و جفایت بکند‌؛

زندگی گاه به آن است و رهایت بکند؛

چه به نانو چه به جان و چه به آن...

زندگی صحنه بی تابی ماست...

زندگی میگذرد...

 

زندگی گاه به راز است و ملامت بدهد؛

زندگی گاه به ساز است و سلامت بدهد؛

زندگی گاه به ناز است و جهانت بدهد؛

چه به راز و چه به سازو چه به ناز...

زندگی لحظه بیداری ماست...

زندگی میگذرد...

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۹ دیدگاه
    • avatar
      🌹
  1. avatar
    زندگی عشق به خداست
    سلام حالتون خوبه ؟
    اگه میشه لطفا زود تر بروز شید
    • avatar
      :)
      سلام
      ممنون به خوبی شما خوبیم :)
      متاسفانه بیشتر از این مقدور نیست وگرنه خودم دوست دارم پست های بیشتری بذارم
      ممنون از حضورتون
    • avatar
      (:
  2. avatar
    گاهی دوست داشتن آدم ها درد دارد
    دردش این است که کسی
    حرف دلت را نمی فهمد...!

    "هوشنگ ابتهاج"
    • avatar
      درد قشنگی هس :)
  3. avatar
    مهم نیست در عشق به وصال برسی
    مهم این است که لیاقت تجربه کردن
    یک عشق پاک را داشته باشی............!
    • avatar
      اره لیاقت میخواد
      عشق واقعی لیاقت میخواد
    • avatar
      :))
  4. avatar
    به کجا چنین شتابان؟
    گون از نسیم پرسید
    - دل من گرفته زینجا
    هوس سفر نداری زغبار این بیابان؟
    - همه آرزویم اما
    چه کنم که بسته پایم
    به کجا چنین شتابان؟
    - به هر آن کجا که باشد
    بجز این سرا، سرایم!
    - سفرت بخیر اما
    تو و دوستی خدا را
    چو ازین کویر وحشت
    به سلامتی گذشتی
    به شکوفه ها، به باران
    برسان سلام ما را!

    از: محمدرضا شفیعی کدکنی
    • avatar
      زیبا بود
  5. avatar
    خدایا...
    بیاموز به من.....
    که لحظه ها در گذرند....
    بیاموز به من که هیچ حالتی پایدار نیست.....
    که میگذرد....اگر در سختی ام...
    اگر دلتنگم....
    و در تمام این لحظه ها تو در کنار منی....
    به من آگاهی بده تا پذیرا باشم هر لحظه ایی را که میگذرد....
    و نشانم بده راه را....
    تا سهم خود را به انجام برسانم....
    از نیروی بی پایانت بی نصیبم مگذار ....
    تا بپیمایم راههای دشوار زندگی را که با حضور تو ممکن میشود.....
    نگرانیهایم را بدست تو میسپارم.....
    و قدم میگذارم در راهی که تو میخوانی ام.....
    و هرچه در این مسیر برایم مهیا کرده ای را با آغوش باز میپذیرم....
    هر لحظه با یاد تو خواهد گذشت...
    چه سخت و چه آسان...
    چه تلخ و چه شیرین...
    که با حضور تو همه لحظه هایم به عشق مبدل میشوند....

    • avatar
      🌷
  6. avatar
    💖برای رسیدن به آرامش سه چیز را ترک کن :

    ⭐️ اینکه دائم دیگران را کنترل کنی.

    ⭐️ اینکه بخواهی دائم مورد تأیید دیگران قرار بگیری.

    ⭐️ اینکه بخواهی دائم در مورد دیگران پیش داوری کنی یا خود مورد پیش داوری قرار بگیری.

    ⭐️همیشه بگو:
    خدایا، کمک کن دیرتر برنجم، زودتر ببخشم، کمتر پیش داوری کنم و بیشتر فرصت دهم.
    • avatar
      🌷
  7. avatar
    انسان تمام خوبیها را با یک بدی فراموش میکند ؛
    ولی خدا تمام بدیها را با یک خوبی فراموش میکند...
    یاد بگیریم که گاهی مثل خدا باشیم...
    • avatar
      🌷
  8. avatar
    ‏«ﭘﻨﺎﻩ ‏» ﻣﯿﺒﺮﻡ ‏« ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ‏»
    ﺍﺯ ﻋـﯿﺒﯽ ﮐﻪ
    ‏« ﺍﻣﺮﻭﺯ ‏» ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻢ

    ‏«ﺩﯾﺮﻭﺯ ‏»
    ‏« ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ‏» ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ
    ‏«ﻫـﻤﺎﻥ ﻋﯿـﺐ ‏» ﻣﻼﻣﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ...

    ﻣﺤﺘﺎﻁ ﺑﺎﺷﯿﻢ
    ﺩﺭ ‏« ﺳﺮﺯﻧﺶ ‏»
    ﻭ ‏« ﻗﻀﺎﻭﺕ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ‏»
    ﻭﻗﺘﯽ
    ﻧﻪ ﺍﺯ ‏«ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺍﻭ ‏» ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺭﯾﻢ
    و
    ﻧﻪ ﺍﺯ ‏« ﻓﺮﺩﺍﯼ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ...
    • avatar
      🌷
    • avatar
      🌹🌹
  9. avatar
    💕🌺💕🌺💕🌺💕🌺💕

    دعا می کنم برای تو

    برای خودم

    برای همه مان

    کسی چه می داند

    شاید خدا دسته جمعی

    نگاه مان کرد

    دعا می کنم

    برای دل هایمان

    برای چشم هایمان

    برای گریه و خنده هایمان مهربان خدای من

    می دانم که تا آسمان راهی نیست
    ولی تا آسمانی شدن راه بسیار است
    خودت دست دل مان را بگیر
    و آسمانی مان کن♥️♥️♥️

    • avatar
      🌷🌷
    • avatar
      🌹
  10. avatar
    و باز هم بحث همیشگی زندگی عجب کلمه ی پر راز و رامزیست این زندگی
    ز
    ن
    د
    گ
    ی











    :)
    • avatar
      اره :)))
    • avatar
      نمیدونم
      ولی مطالعه خیلی به نظرم مفیده 
    • avatar
      یک دوست خوبی رو میشناسم که فکر کنم کمتر کتابی تو ایران باشه که این نخونده :))
      به وبلاگش سر بزن شاید چیز خوبی پیدا کردی
      bookworm.blog.ir

      من کتاب‌های موفقیت و روانشناسی زیاد دوست دارم ولی اگر بخوام به کسی کتابی معرفی کنم همیشه میگم:  کتاب 'هدف' برای استاد برایان تریسی 
      اکثر کتاب های این نویسنده رو دوست دارم ایشون رو الگوی زندگی خودم میدونم
    • avatar
      اره شخص معروفی هست
      بزرگترین روانشناس دنیاست
  11. avatar
    سلام وبلاگتون عالیه هیچ حرفی نداره ...خیلی خوشحالم که آدم های مثل شما در دنیا وجود دارن:))
    • avatar
      سلام خواهش میکنم
      نگاه شما زیبا هست که اینطور فکر میکنید :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید