۹

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت هفتم - مثبت اندیشی و سلامتی

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت هفتم - مثبت اندیشی و سلامتی

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی

قسمت هفت: 

مثبت اندیشی و سلامتی

تفکر مثبت نه تنها می تواند به کنترل استرس کمک کند بلکه می تواند منجر به ارتقا سلامتی فرد نیز شود .

شما از کدام دسته افراد هستید؟ آیا از جمله افرادی هستید که نیمه پر لیوان را می بینند یا بالعکس از آنهایی هستید که فقط نیمه خالی لیوان به چشمشان می آید؟! اینکه پاسخ شما به این پرسش قدیمی چگونه باشد می تواند نشان دهنده دیدگاه شما به زندگی، شخص خودتان و اینکه فرد خوش بین و یا بد بینی هستید باشد و حتی می تواند بر سلامتی شما نیز اثر بگذارد!

در واقع برخی مطالعات نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی مانند خوش بین و یا بد بین بودن می تواند تاثیر بسیاری بر سلامتی شما بگذارد. افکار مثبت که به طور معمول با افراد خوش بین همراه است نقش مهمی در مدیریت استرس ایفا می کند. و مدیریت موثر استرس مزایای سلامتی بسیاری را به همراه دارد. اگر شما فرد بدبینی هستید نا امید نشوید می توانید مهارت های مثبت فکر کردن را یاد بگیرید.

در حالی که محققان همچنان به دنبال کشف هرچه بیشتر مزایای تفکر مثبت و خوش بینی بر سلامتی هستند، از جمله این مزایای عبارتند از :

  • طول عمر بیشتر
  • ابتلا کمتر به افسردگی
  • کاهش پریشانی و اضطراب
  • مقاومت بیشتر در برابر سرماخوردگی
  • سلامت روانی و جسمانی بهتر
  • کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی
  • مهارت بهتر در برخورد با سختی ها و موقعیت های استرس

مثبت اندیشی قابلیـت سیـستم دفـاعـی بدن را برای مبارزه با بیماری ها افزایش می دهد. این ممکن است به آن دلیل باشد که افراد خوشبین دارای پایین ترین سطح استرس در یک اجتماع می بـاشند. و هــمگی ما میدانیم که استرس کمتر به معنای داشتن بدنی سالمتر است.پس اگر بدنی سالم می خواهید با توکل بر خدا مثبت اندیش باشید تا فردای بهتری در انتظار شما باشد.


 قسمت 7 از 35

بقیه قسمت ها: مثبت اندیش باش تا کامروا باشی

    در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
    جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
    ۹ دیدگاه
      • avatar
        چ خوب 
        خوشحالم کردی 
        :)
      • avatar
        اوهوم :)
        اگر ب من بگن موفقیت رو در یک جمله تعریف کن میگم: مثبت اندیش باش :)
      • avatar
        بله
        خواهش
      • avatar
        با اون قیافه خوشگلی که گذاشتی، نه :)
      • avatar
        خواهش :)
        اوهوم لذت بخشه هم برای خودمون و هم برای کسایی که در اطراف ما زندگی میکنند
        اگر مثبت اندیش باشیم خیلی ها رو تحت تاثیر افکار مثبت خودمون میتونم قرار بدیم
        :)
    1. avatar
      قبلا در مورد بعضی چیزا مثل حرف هایی که اطرافیان میزدن یا ... خوشبین بودم و در بدترین شرایط از نظر بقیه، سعی می کردم بهترین رو در نظر بگیرم و این رو حس کردم که باعث میشه کمتر اذیت بشم نسبت به بقیه...
      ولی تو همه اتفاقات اطراف و یا اتفاقات و وقایع گذشته و مهم تر از همه، هر اتفاق ریز و درشت تو هر روز مثبت نبودم و الان که دارم تمرین می کنم اینطور باشم خیلی خیلی حس بهتری دارم و تازه کلی اتفاق خوب و مثبت برام افتاد و اینکه در تمام لحظات به جز اندکی حس شادابی و خیلی خوبی دارم...
      ممنون:))🌹🌹
      • avatar
         دیگه تو داری کم کم به درجه عرفان نزدیک میشی :)))))
    2. avatar
      • شعر "سیب" حمید مصدق

      تو به من خندیدی و نمی دانستی
      من به چه دلهره از باغچۀ همسایه سیب را دزدیدم
      باغبان از پی من تند دوید
      سیب را دست تو دید
      غضب آلود به من کرد نگاه
      سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
      و تو رفتی و هنوز
      سال هاست که در گوش من آرام آرام
      خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم
      و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
      که چرا باغچۀ کوچک ما سیب نداشت

      #حمید_مصدق
      ◾ بعد ها فروغ فرخزاد جواب حمید مصدق را اینطور داده است:

      من به تو خندیدم
      چون که می دانستم
      تو به چه دلهره از باغچه ی همسایه سیب را دزدیدی
      پدرم از پی تو تند دوید
      و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
      پدر پیر من است
      من به تو خندیدم
      تا که با خنده خود پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
      بغض چشمان تو لیک
      لرزه انداخت به دستان من و
      سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک
      دل من گفت: برو
      چون نمی خواست به خاطر بسپارد
      گریه تلخ تو را
      و من رفتم و هنوز
      سالهاست که در ذهن من آرام آرام
      حیرت و بغض تو تکرار کنان
      می دهد آزارم
      و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
      که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت

      #فروغ_فرخزاد
      • avatar
        چقدر زیبا بود
    3. avatar
      والا ما سعی میکنیم مثبت اندیش باشیم...اما به وقتش همچین میخوره تو ذوق ادم که....
      اون خوش اندیشی هه بهش پوزخند میزنه!!!!!!!
      • avatar
        متوجه نشدم خوش اندیشی پوزخند به مثبت اندیشی میزنه؟
        میگی میزنه تو ذوق آدم
        مگه همه چیز روزگار بر وفق مراد آدم هست؟ 
        میزنه ممکنه بد هم بزنه تو ذوقت 
        ولی باید بلند شی
        اینجا فرق آدم قوی و ضعیف معلوم میشه
        تو هم که قوی هستی :)
        تو بلند شو و دوباره بخند تا از ته بسوزه روزگار :)
        خیلی وقت ها آدم ها کم میارن و این خیلی طبیعی هست 
        اینجاها هست که باید ادم به یک منبع خوب مراجعه کنه تا شارژ بشه
        حالا این منبع خوب میتونه همه چی باشه 
        بستگی ب فرد داره
        از خوندن جک گرفته تا خوندن قرآن یا دیدن یک نفر، رفتن به یک مکان خاص، گوش دادن آهنگ، و صد تا چیز دیگه
        مثلا یکی از منبع های من مستند راز هست :)
        هر موقع نگاه میکنم کلی انرژی میگیرم :)
    4. avatar
      We will remember that Harry Reid can be a other Mormon. some remarkable nBut there is yet another thing right here that just about everyone is incomplete Romney might not exactly forked out just about any income tax regarding a decade due to the fact he may n't have earned some cash regarding a decade. Hew properly might have given themself an income of $1 that is certainly completely authorized and that is not necessarily taxable, for this reason simply no "income" tax. (I believe that it is $7K you really prior to have to submit, even though it is often a touch less. ) some remarkable nHe might have as an alternative considered his cash because dividends that is certainly completely authorized (if it must be can be another challenge, but it really *is* authorized, as well as routinely done) so because of this solely possessed "investment" earnings on which they presumably given the correct income tax. Therefore somebody who somehow (illegally) became a duplicate of Romney's tax statements for all those years solely recognizes him or her forking over income tax about expense earnings without realizing that it happens to be salary given because dividends as well as knee-jerks often the "didn't pay out taxes" rule. some remarkable du consider Ms. Goodman said greatest previous summer season: Mitt Romney is quite INCREDIBLY rich. Excellent he has sufficient cash to not require éléments as well as payoffs so because of this could be genuine. And admittedly, My partner and i avoid proper care precisely how they spends *his* cash, On the web a lot more worried about precisely how they (or NoBama) spends *OUR* cash....
    ارسال نظر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
    کانال تلگرام در بیان دنبال کنید