۱

نیروهای مثبت خود را افزایش دهید

نیروهای مثبت خود را افزایش دهید

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی

قسمت 33:

نیروهای مثبت خود را افزایش دهید

از غیبت، تهمت، قضاوت نسنجیده در مورد افراد یا حوادث، حسادت، کینه، دروغ، جر و بحث کردن با دیگران و رنجاندن آنها به شدت پرهیز کنید. زیرا با انجام دادن این گونه اعمال به دور خودتان تراکمی از نیروهای منفی جمع آوری میکنید و کسی که از این مقدار زیاد نیروهای منفی عذاب میکشد، خودتان هستید. زمانی که به دیگران خوبی و کمک میکنید، تجمعی از نیروهای مثبت را به دور خودتان فراهم می آورید و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما میشوند. هنگامی که وضو میگیرید، الکتریسته های ساکن را به سطح بدن می آورید. آب رسانا است و شما امواج آرام بخش را تولید میکنید. با کشیدن مسح سر، این امواج را به کورتکس مغز انتقال میدهید و باعث میشوید که ناحیۀ شلوغ ذهن آرام گیرد. با مسح پا، انتقال امواج آرام بخش را در اندامهای پایینی سرعت میبخشید. منطقهای که در روی کره زمین، بیشترین مقدار این امواج را داراست، کعبه است. زمانی که شما نماز میخوانید و در جهت خانۀ خدا قرار میگیرید و 7 قسمت بدن با زمین تماس پیدا میکند، امواجی را دریافت میکنید که باعث آرامش شما میشوند.

برای افزایش نیروهای مثبت خود میتوانید در یک وان حمام، پر از آب و نمک به مدت 20 دقیقه قرار بگیرید، در بطریهای رنگی آب خوراکی بریزید و به مدت 2 ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید، سپس آنها را در یخچال بگذارید و از آن بنوشید. خورشید منبع سرشاری از انرژی مثبت است. بدون کفش و جوراب روی چمن راه بروید. زیرا که طبیعت منبع پر انرژی نیروهای مثبت است. از دیگر راههای افزایش نیروهای مثبت و درونی قدردانی از خداوند به دلیل نعمتهای بی کرانش میباشد. خداوند فرموده است:

نعمتها را شکر و سپاس گویید تا آنها را برای شما زیاد کنم.

شکرگزاری به شما احساس بودن و داشتن میدهد، و این احساس خود به افزایش آرامش و نشاط منجر میشود. چون شما به خاطر آن چه که دارید شکر میکنید، نعمتهای معنوی از قبیل شادی، سلامتی، صداقت و آرامش درونی به شما عطا شده است. امروز را صرف شادی بخشیدن به خود و دوستانتان کنید. فردا غذای سالمی بخورید. روز بعد با خودتان صادق باشید.اگر موضوعی شما را ناراحت کرد به موضوعی بهتر فکر کنید  ٫روز بعد را در تفکر آرام سپری کنید. شما با سپاسگزاری میتوانید روحتان را پاک و نیروهای آن را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهید و این مسئله باعث باز شدن درهای بیشماری از نیروهای مثبت از کائنات به روی شما میشود.

هرفردی موفقیت های خویش را براساس یک مقیاس نسبی مورد سنجش قرار می دهد. مـوفقیتهای کوچک بـرخی اشخاص درنظر برخی دیگر ممکن است بزرگ جلوه نماید؛ این کاملا بستگی به نوع تربیت، تحصیلات و شرایط مـوجود در زندگی شما دارد. تا زمانیکه به اهداف خود دست یافته و برای بهترین بودن سخت کوشی می کـنـیـد، فردی موفق محسوب میشوید. این اصل مطلب است.

با این حال افرادی نیز وجود دارند که نمی توانـند به سطـح رضایت بخشی ازموفقیت دست یابند.ضعف های شخصیتی و یـا خـصوصـیات از پـیـش تعیین شده زندگی آنها، موانع اصلی راه چنین انسانهایی بشمار می رود. اگر در زندگی خـود شرایـط دشواری را تجربه کرده اید، نگاهی به این صفات و موقعیت ها بیندازید تا ببینید در حال آماده نمودن خود برای شکستهای بیشتر میباشید یا خیر.

پشت گوش اندازی!

ممکن است یکی از اصلیترین اهریمنان عامل نابودی شما در تحصیل و زندگی شغلی، طفره رفتن و به تعویق انداختن امور بوده باشد. افرادی که علامت مزمن این "بیماری" در آنها دیده میشود، مایلند با این جملات توجیه کننده که " تمام کردنش کاری نخواهد داشت" و یا "نگران نباش، وقت برای انجام دادنش بسیار است"، کارها و وضایفشان را برای همیشه از سر خود باز کرده و به تعویق بیندازند.

اگر کاری در حد و اندازه قابلیتهایتان به شما روی آورد ولی به دلیل عذر و بهانه های ذکر شـده از انجام آن ممانعت بعمل آوردید، قطعا" پشت گوش اندازی مشکل اصـلی بـوده و باید مرتفع گردد. احساس میکنید که زمان در اختیار شما اسـت، اما هنگامی کـه وقـت موعود نزدیک می شود، برای اتمام کار بسرعت هجوم می آورید و نتیجه آن خواهد شد که آن طور که در ابتدا مد نظرتان بود از انجام عمل مورد نظر باز خواهید ماند.

فرد پشت گوش انداز معمولا انسانی تنبل و سست می باشد. او برای همه چیز عذر و بهانه داشته و با اینکه توانایی و ابزار انجـام امـور را در اختـیـار دارد، از اتـمام آنـها طـفره می رود. کار کردن با چنین اشخاصی غیر قابل تحمل است و نه تنها کاستی و سستی آنها باعث اختلال در کارها میگردد، بلکه کارمندان فعال دیگر نیز مـمکـن اسـت به چنـین خصیصه ای دچار شده و رویه آنها را در پیش بگیرند.


 قسمت 33 از 35

بقیه قسمت ها: مثبت اندیش باش تا کامروا باشی

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱ دیدگاه
    • avatar
      اره 
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید