۲

کجا هستید و به کجا میخواهید بروید؟

کجا هستید و به کجا میخواهید بروید؟

صد قدم تا شمای بهتر

قدم ۱۶

کجا هستید و به کجا میخواهید بروید؟
من همیشه از خودم میپرسم: قرار است به کجا بروم؟ جایگاه من در حال حاضر چیست؟ شما باید از خودتان این را بپرسید که کجا هستید و به کجا میخواهید بروید؟

آیا شما در موقعیتی هستید که همگام با هدفتان باشد یا نه؟ اگر نیستید چه کاری برای تغییرش کرده‌اید؟ آیا میتوانید خودتان را مطابق با خواسته تان هماهنگ کنید؟ اینکه شما جایگاه خود را بدانید برای موفق شدن بسیار مهم است زیرا شما با وضعیت فعلی تصمیم‌های درست را می‌گیرید.

بیشتر مدرسین موفقیت فکر می‌کنند اینکه کجا می‌خواهید بروید مهمتر از هرچیزی است ولی من اعتقاد دارم قبل از آن ما باید به جایگاه خود در حال حاضر آگاه باشیم. برای نمونه: اگر شما می‌خواهید به موفقیتی برسید که یک شخص 40 سال پیش در آمریکا به آن رسیده باید جایگاه خودتان را با آن فرد در آن زمان مقایسه کنید. استانداردهای کشوری در مسیر موفقیت بسیار مهم هستند. یکی از دوستان من همیشه دلش میخواست بمانند یکی از گروههای موسیقی راک آمریکا که 40 سال پیش شروع به فعالیت کرده بودند بشود. من به او گفتم: هیچگاه شرایط کشوری خودت را با آن کشور مقایسه نکن در حال حاضر جامعه ما خواستار این سبک موسیقی نیست.

همانطور که قبل به شما گفتم خواسته‌هایتان را با موقعیت خودتان و با درهای واقعیات هم سوءکنید. تمام وضعیت‌ها قابل تغییر هستند ولی به دنبال چیزی باشید که در حال حاضر دست یافتنی است. خواهشی از شما دارم و آن این است: شرایط کنونی خودتان را تا جای ممکن مطابق با خواسته خود بکنید.


قدم 16 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۲ دیدگاه
  1. avatar
    کاشکی که موقعیت همه مطابق با خواسته شون بشه..
    اونطوری حال دل همه خوبه
    :)
    • avatar
      اره دقیقا
      :)
      خواسته شما چطوری هست؟ مطابق با موقعیت هس؟
    • avatar
      :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید